Německá automobilka Volkswagen musí svolat zpátky do servisů přesně 177 tisíc kusů modelu Passat nejnovnější generace B8. Co je s ním špatně?
Jedná se o exempláře vyrobeného mezi lety 2014 a 2015 a důvodem je špatně uchycený konektor centrálního elektrického systému. Ten by v důsledku neprovedené opravy mohl vést až k selhání motoru.
Automobilka k celé svolávačce dodává, že výměna problematického konektoru má zabrat přibližně 20 minut. Otázkou však zůstává, zda za svolávací akcí není něco jiného. Jisté spekulace totiž hovoří o tom, že pravým důvodem je rychlá úprava softwaru naftového motoru TDI.
Volkswagen totiž zatím neupřesnil, jakých motorů se celý problém týká. Všichni majitelé dotčených aut pak údajně dostali dopis, ve kterém jsou vyzváni k návštěvě servisu. Mimoto prý dopis přišel i 25 tisícům majitelů nové Škody Superb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.