Porsche rozšiřuje svoji řadu kompaktního SUV Macan o novou základní verzi. Její přeplňovaný čtyřválcový motor byl navržen speciálně pro tento vůz, který v rámci segmentu SUV představuje skutečné sportovní náčiní.
Přeplňovaný dvoulitrový motor ve voze Macan vyvine výkon 185 kW (252 k) v rozmezí 5000 až 6800 ot/min. Stejně jako ostatní varianty této modelové řady je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Výsledkem je obdivuhodné zrychlení: vůz je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 6,7 sekundy, s příplatkovým Sport Chrono Paketem se tento čas zkrátí dokonce na 6,5 s. Nejvyšší rychlost činí 229 km/h. Přitom spotřebou paliva dokazuje Macan svoji efektivitu: podle zvolené kombinace kol a pneumatik se kombinovaná spotřeba paliva měřená metodikou NEDC pohybuje mezi 7,2 a 7,4 l/100 km.
Řadový čtyřválcový motor je navržen tak, aby byl jak mimořádně sportovní, tak efektivní: pracuje s plnicím tlakem až dva bary, používá chlazení stlačeného vzduchu, přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů VarioCam Plus. Tento systém dokáže plynule měnit nejen nastavení vačkové hřídele sacích i výfukových ventilů, ale také zdvih výfukových ventilů. Obdivuhodný točivý moment 370 Nm je díky tomu dostupný v širokém rozsahu 1600 až 4500/min a z předjíždějícího manévru dělá chvilkovou záležitost.
Modelu Macan stačí podobně jako ostatním vozům značky Porsche jen mírný pokyn řidiče a výkon motoru zajistí patřičně sportovní jízdní dynamiku. Zásluhu na tom má standardně dodávaný aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), agilní podvozek a přesné řízení. Na přání lze vůz vybavit vzduchovým pérováním s nastavitelnou světlou výškou a aktivními tlumiči PASM. S provozní hmotností 1770 kilogramů je Macan nejlehčím SUV značky Porsche, což se pozitivně odráží na snadné ovladatelnosti.
Z hlediska designu a výbavy se nová základní varianta odlišuje od ostatních výkonnějších verzí jen v detailech. Typickými prvky jsou boční okenní lišty v černé barvě, ve stejném odstínu jsou brzdové třmeny v 18palcových kolech. Výfukový systém se skládá ze dvou samostatných koncovek z kartáčované nerezové oceli. Mnohé ze sériových prvků výbavy se shodují s těmi ve variantě S. Základní Macan tak například nabízí komfortní sedadla, z tohořidičovo s elektrickým nastavováním v osmi směrech, čalounění Alcantarou na prostřední části sedadel, nejnovější generaci infotainmentu Porsche Communication Management (PCM), systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.
Porsche Macan lze objednávat již nyní, jeho cena začíná na částce 1.593.000,- Kč včetně daně a výbavy pro Českou Republiku. Uvedení na trh proběhne v červnu 2016.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?