Porsche Macan dostal nový základní motor, přeplňovaný čtyřválec

Porsche Macan dostalo nový zážehový čtyřválec.
Porsche Macan dostalo nový zážehový čtyřválec., foto: Porsche
ar3 14. března 2016 13:51
Sdílej:

Porsche rozšiřuje svoji řadu kompaktního SUV Macan o novou základní verzi. Její přeplňovaný čtyřválcový motor byl navržen speciálně pro tento vůz, který v rámci segmentu SUV představuje skutečné sportovní náčiní.

Přeplňovaný dvoulitrový motor ve voze Macan vyvine výkon 185 kW (252 k) v rozmezí 5000 až 6800 ot/min. Stejně jako ostatní varianty této modelové řady je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Výsledkem je obdivuhodné zrychlení: vůz je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 6,7 sekundy, s příplatkovým Sport Chrono Paketem se tento čas zkrátí dokonce na 6,5 s. Nejvyšší rychlost činí 229 km/h. Přitom spotřebou paliva dokazuje Macan svoji efektivitu: podle zvolené kombinace kol a pneumatik se kombinovaná spotřeba paliva měřená metodikou NEDC pohybuje mezi 7,2 a 7,4 l/100 km.

Řadový čtyřválcový motor je navržen tak, aby byl jak mimořádně sportovní, tak efektivní: pracuje s plnicím tlakem až dva bary, používá chlazení stlačeného vzduchu, přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů VarioCam Plus. Tento systém dokáže plynule měnit nejen nastavení vačkové hřídele sacích i výfukových ventilů, ale také zdvih výfukových ventilů. Obdivuhodný točivý moment 370 Nm je díky tomu dostupný v širokém rozsahu 1600 až 4500/min a z předjíždějícího manévru dělá chvilkovou záležitost.

Modelu Macan stačí podobně jako ostatním vozům značky Porsche jen mírný pokyn řidiče a výkon motoru zajistí patřičně sportovní jízdní dynamiku. Zásluhu na tom má standardně dodávaný aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), agilní podvozek a přesné řízení. Na přání lze vůz vybavit vzduchovým pérováním s nastavitelnou světlou výškou a aktivními tlumiči PASM. S provozní hmotností 1770 kilogramů je Macan nejlehčím SUV značky Porsche, což se pozitivně odráží na snadné ovladatelnosti.

Z hlediska designu a výbavy se nová základní varianta odlišuje od ostatních výkonnějších verzí jen v detailech. Typickými prvky jsou boční okenní lišty v černé barvě, ve stejném odstínu jsou brzdové třmeny v 18palcových kolech. Výfukový systém se skládá ze dvou samostatných koncovek z kartáčované nerezové oceli. Mnohé ze sériových prvků výbavy se shodují s těmi ve variantě S. Základní Macan tak například nabízí komfortní sedadla, z tohořidičovo s elektrickým nastavováním v osmi směrech, čalounění Alcantarou na prostřední části sedadel, nejnovější generaci infotainmentu Porsche Communication Management (PCM), systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.

Porsche Macan lze objednávat již nyní, jeho cena začíná na částce 1.593.000,- Kč včetně daně a výbavy pro Českou Republiku. Uvedení na trh proběhne v červnu 2016.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.