Porsche rozšiřuje svoji řadu kompaktního SUV Macan o novou základní verzi. Její přeplňovaný čtyřválcový motor byl navržen speciálně pro tento vůz, který v rámci segmentu SUV představuje skutečné sportovní náčiní.
Přeplňovaný dvoulitrový motor ve voze Macan vyvine výkon 185 kW (252 k) v rozmezí 5000 až 6800 ot/min. Stejně jako ostatní varianty této modelové řady je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Výsledkem je obdivuhodné zrychlení: vůz je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 6,7 sekundy, s příplatkovým Sport Chrono Paketem se tento čas zkrátí dokonce na 6,5 s. Nejvyšší rychlost činí 229 km/h. Přitom spotřebou paliva dokazuje Macan svoji efektivitu: podle zvolené kombinace kol a pneumatik se kombinovaná spotřeba paliva měřená metodikou NEDC pohybuje mezi 7,2 a 7,4 l/100 km.
Řadový čtyřválcový motor je navržen tak, aby byl jak mimořádně sportovní, tak efektivní: pracuje s plnicím tlakem až dva bary, používá chlazení stlačeného vzduchu, přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů VarioCam Plus. Tento systém dokáže plynule měnit nejen nastavení vačkové hřídele sacích i výfukových ventilů, ale také zdvih výfukových ventilů. Obdivuhodný točivý moment 370 Nm je díky tomu dostupný v širokém rozsahu 1600 až 4500/min a z předjíždějícího manévru dělá chvilkovou záležitost.
Modelu Macan stačí podobně jako ostatním vozům značky Porsche jen mírný pokyn řidiče a výkon motoru zajistí patřičně sportovní jízdní dynamiku. Zásluhu na tom má standardně dodávaný aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), agilní podvozek a přesné řízení. Na přání lze vůz vybavit vzduchovým pérováním s nastavitelnou světlou výškou a aktivními tlumiči PASM. S provozní hmotností 1770 kilogramů je Macan nejlehčím SUV značky Porsche, což se pozitivně odráží na snadné ovladatelnosti.
Z hlediska designu a výbavy se nová základní varianta odlišuje od ostatních výkonnějších verzí jen v detailech. Typickými prvky jsou boční okenní lišty v černé barvě, ve stejném odstínu jsou brzdové třmeny v 18palcových kolech. Výfukový systém se skládá ze dvou samostatných koncovek z kartáčované nerezové oceli. Mnohé ze sériových prvků výbavy se shodují s těmi ve variantě S. Základní Macan tak například nabízí komfortní sedadla, z tohořidičovo s elektrickým nastavováním v osmi směrech, čalounění Alcantarou na prostřední části sedadel, nejnovější generaci infotainmentu Porsche Communication Management (PCM), systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.
Porsche Macan lze objednávat již nyní, jeho cena začíná na částce 1.593.000,- Kč včetně daně a výbavy pro Českou Republiku. Uvedení na trh proběhne v červnu 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.