Porsche Macan dostal nový základní motor, přeplňovaný čtyřválec

Porsche Macan dostalo nový zážehový čtyřválec.
Porsche Macan dostalo nový zážehový čtyřválec., foto: Porsche
ar3 14. března 2016 13:51
Sdílej:

Porsche rozšiřuje svoji řadu kompaktního SUV Macan o novou základní verzi. Její přeplňovaný čtyřválcový motor byl navržen speciálně pro tento vůz, který v rámci segmentu SUV představuje skutečné sportovní náčiní.

Přeplňovaný dvoulitrový motor ve voze Macan vyvine výkon 185 kW (252 k) v rozmezí 5000 až 6800 ot/min. Stejně jako ostatní varianty této modelové řady je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Výsledkem je obdivuhodné zrychlení: vůz je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 6,7 sekundy, s příplatkovým Sport Chrono Paketem se tento čas zkrátí dokonce na 6,5 s. Nejvyšší rychlost činí 229 km/h. Přitom spotřebou paliva dokazuje Macan svoji efektivitu: podle zvolené kombinace kol a pneumatik se kombinovaná spotřeba paliva měřená metodikou NEDC pohybuje mezi 7,2 a 7,4 l/100 km.

Řadový čtyřválcový motor je navržen tak, aby byl jak mimořádně sportovní, tak efektivní: pracuje s plnicím tlakem až dva bary, používá chlazení stlačeného vzduchu, přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů VarioCam Plus. Tento systém dokáže plynule měnit nejen nastavení vačkové hřídele sacích i výfukových ventilů, ale také zdvih výfukových ventilů. Obdivuhodný točivý moment 370 Nm je díky tomu dostupný v širokém rozsahu 1600 až 4500/min a z předjíždějícího manévru dělá chvilkovou záležitost.

Modelu Macan stačí podobně jako ostatním vozům značky Porsche jen mírný pokyn řidiče a výkon motoru zajistí patřičně sportovní jízdní dynamiku. Zásluhu na tom má standardně dodávaný aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), agilní podvozek a přesné řízení. Na přání lze vůz vybavit vzduchovým pérováním s nastavitelnou světlou výškou a aktivními tlumiči PASM. S provozní hmotností 1770 kilogramů je Macan nejlehčím SUV značky Porsche, což se pozitivně odráží na snadné ovladatelnosti.

Z hlediska designu a výbavy se nová základní varianta odlišuje od ostatních výkonnějších verzí jen v detailech. Typickými prvky jsou boční okenní lišty v černé barvě, ve stejném odstínu jsou brzdové třmeny v 18palcových kolech. Výfukový systém se skládá ze dvou samostatných koncovek z kartáčované nerezové oceli. Mnohé ze sériových prvků výbavy se shodují s těmi ve variantě S. Základní Macan tak například nabízí komfortní sedadla, z tohořidičovo s elektrickým nastavováním v osmi směrech, čalounění Alcantarou na prostřední části sedadel, nejnovější generaci infotainmentu Porsche Communication Management (PCM), systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.

Porsche Macan lze objednávat již nyní, jeho cena začíná na částce 1.593.000,- Kč včetně daně a výbavy pro Českou Republiku. Uvedení na trh proběhne v červnu 2016.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.