Porsche rozšiřuje svoji řadu kompaktního SUV Macan o novou základní verzi. Její přeplňovaný čtyřválcový motor byl navržen speciálně pro tento vůz, který v rámci segmentu SUV představuje skutečné sportovní náčiní.
Přeplňovaný dvoulitrový motor ve voze Macan vyvine výkon 185 kW (252 k) v rozmezí 5000 až 6800 ot/min. Stejně jako ostatní varianty této modelové řady je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Výsledkem je obdivuhodné zrychlení: vůz je schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 6,7 sekundy, s příplatkovým Sport Chrono Paketem se tento čas zkrátí dokonce na 6,5 s. Nejvyšší rychlost činí 229 km/h. Přitom spotřebou paliva dokazuje Macan svoji efektivitu: podle zvolené kombinace kol a pneumatik se kombinovaná spotřeba paliva měřená metodikou NEDC pohybuje mezi 7,2 a 7,4 l/100 km.
Řadový čtyřválcový motor je navržen tak, aby byl jak mimořádně sportovní, tak efektivní: pracuje s plnicím tlakem až dva bary, používá chlazení stlačeného vzduchu, přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů VarioCam Plus. Tento systém dokáže plynule měnit nejen nastavení vačkové hřídele sacích i výfukových ventilů, ale také zdvih výfukových ventilů. Obdivuhodný točivý moment 370 Nm je díky tomu dostupný v širokém rozsahu 1600 až 4500/min a z předjíždějícího manévru dělá chvilkovou záležitost.
Modelu Macan stačí podobně jako ostatním vozům značky Porsche jen mírný pokyn řidiče a výkon motoru zajistí patřičně sportovní jízdní dynamiku. Zásluhu na tom má standardně dodávaný aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM), agilní podvozek a přesné řízení. Na přání lze vůz vybavit vzduchovým pérováním s nastavitelnou světlou výškou a aktivními tlumiči PASM. S provozní hmotností 1770 kilogramů je Macan nejlehčím SUV značky Porsche, což se pozitivně odráží na snadné ovladatelnosti.
Z hlediska designu a výbavy se nová základní varianta odlišuje od ostatních výkonnějších verzí jen v detailech. Typickými prvky jsou boční okenní lišty v černé barvě, ve stejném odstínu jsou brzdové třmeny v 18palcových kolech. Výfukový systém se skládá ze dvou samostatných koncovek z kartáčované nerezové oceli. Mnohé ze sériových prvků výbavy se shodují s těmi ve variantě S. Základní Macan tak například nabízí komfortní sedadla, z tohořidičovo s elektrickým nastavováním v osmi směrech, čalounění Alcantarou na prostřední části sedadel, nejnovější generaci infotainmentu Porsche Communication Management (PCM), systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.
Porsche Macan lze objednávat již nyní, jeho cena začíná na částce 1.593.000,- Kč včetně daně a výbavy pro Českou Republiku. Uvedení na trh proběhne v červnu 2016.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?