Na světové výstavě spotřební elektroniky (CES) se automobilka BMW pochlubila konceptem i8 Mirrorless. A právě touto technologií budou již velmi brzo vybaveny i běžné, sériové, vozy BMW.
Evoluce nezná odpočinku, což ve světě automobilového průmyslu platí dvojnásob. Jedním z mála prvků, který provází automobily již od jejich pravěku, jsou zpětná zrcátka. Jak se ale zdá, i takové stálici zvoní hrana. Automobilka BMW odhalila v Las Vegas během mezinárodního veletrhu spotřební elektroniky jedinečnou verzi známého i8. Jedná se o koncept i8 Mirrorless. Jak již název vypovídá u tohoto vozu nenajdeme žádná zpětná zrcátka. Na jejich místě se nacházejí pouze jakési aerodynamicky tvarované „držáky“ na kterých sídlí kamery. Ty promítají svůj obraz na display, který se nachází tam, kde jsme dnes zvyklí vídat středová zpětné zrcátko.
Z úst BMW nyní přichází odvážné prohlášení. Od roku 2019 bude toto řešení zcele běžné u nových vozů bavorské automobilky.
Toto rozhodnutí má dva základní důvody. Prvním z nich je, že absence klasických zpětných zrcátek snižuje aerodynamický odpor vozu. Druhým důvodem je fakt, že kamery nabízejí v porovnání se zrcátky nesporně lepší přehled o dění za vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.