Po aféře Dieselgate u firmy Volkswagen se dalo očekávat, že prozkoumány budou i další evropské automobilky. Na to doplatila firma Renault, která má teď opravdu co vysvětlovat.
Úřady ve Francii totiž podrobily některé modely Renault zkoušce v běžném provozu a výsledek? Renault byl nucen připravit svolávací akci, kam poputuje přibližně 15 tisíc automobilů. Minulý týden navíc francouzští vyšetřovatelé prohledávali kanceláře Renaultu, zabavovali dokumenty a počítače a snažili se najít cokoliv spojeného s případnými podvody s emisemi.
Celou svolávací akci prozradila francouzská ministryně pro energetiku Segolène Royalová. Podle ní se Renault zavázal ke kontrole více než 15 tisíců aut a chce zjistit, zda v nich správně funguje systém filtrace zplodin. Ten totiž při zkušebních testech náhodně vybraných aut nefungoval, a to jak ve velmi vysokých teplotách, tak ani v teplotě pod 17° C.
A o jaké modely se jedná? Prý jde především o Captur a nový Espace. Oba vypouštěly v reálném provozu výrazně vyšší emise oxidů dusíku, než prokázala laboratorní měření. Uvidíme, jak s tím Renault naloží, zatím jeho vedení tvrdí, že dosavadní vyšetřování v jeho vozech neodhalilo žádné podvodné zařízení, které by obcházelo normované měření.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.