Autonomní řízení je neodvratnou budoucností osobní dopravy. Proto také většina velkých automobilek již delší dobu pracuje na strojích, které se dokáží plně bez lidského přičinění.
Jedním z vedoucích automobilek na poli výzkumu autonomních systému je průkopnická společnost slavného Elona Muska – Tesla. A sám její ředitel a zakladatel vydal nedávno velmi odvážné prohlášení.
Podle Elona Muska je Tesla připravena do dvou let uvést na trh plně autonomní vůz. V rozhovoru pro magazín Fortune Musk doslova uvedl: „Máme všechny potřebné části, stačí je dopilovat, umístit na své místo, ujistit se, že vše funguje v různých prostředích a jsem hotoví.“
Je zde ale jeden možný zádrhel. Tesla sice může mít své autonomní vozy připravená již za dva roky. Do té doby ale nemusí být provoz autonomních vozidel povolen zákonem. Musk se domnívá, že proces schválení takového zákona je otázkou jednoho až pěti let. Vše ale bude samozřejmě záležet na spolehlivosti systému a na sebraných datech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?