Autonomní řízení je neodvratnou budoucností osobní dopravy. Proto také většina velkých automobilek již delší dobu pracuje na strojích, které se dokáží plně bez lidského přičinění.
Jedním z vedoucích automobilek na poli výzkumu autonomních systému je průkopnická společnost slavného Elona Muska – Tesla. A sám její ředitel a zakladatel vydal nedávno velmi odvážné prohlášení.
Podle Elona Muska je Tesla připravena do dvou let uvést na trh plně autonomní vůz. V rozhovoru pro magazín Fortune Musk doslova uvedl: „Máme všechny potřebné části, stačí je dopilovat, umístit na své místo, ujistit se, že vše funguje v různých prostředích a jsem hotoví.“
Je zde ale jeden možný zádrhel. Tesla sice může mít své autonomní vozy připravená již za dva roky. Do té doby ale nemusí být provoz autonomních vozidel povolen zákonem. Musk se domnívá, že proces schválení takového zákona je otázkou jednoho až pěti let. Vše ale bude samozřejmě záležet na spolehlivosti systému a na sebraných datech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.