Autonomní řízení je neodvratnou budoucností osobní dopravy. Proto také většina velkých automobilek již delší dobu pracuje na strojích, které se dokáží plně bez lidského přičinění.
Jedním z vedoucích automobilek na poli výzkumu autonomních systému je průkopnická společnost slavného Elona Muska – Tesla. A sám její ředitel a zakladatel vydal nedávno velmi odvážné prohlášení.
Podle Elona Muska je Tesla připravena do dvou let uvést na trh plně autonomní vůz. V rozhovoru pro magazín Fortune Musk doslova uvedl: „Máme všechny potřebné části, stačí je dopilovat, umístit na své místo, ujistit se, že vše funguje v různých prostředích a jsem hotoví.“
Je zde ale jeden možný zádrhel. Tesla sice může mít své autonomní vozy připravená již za dva roky. Do té doby ale nemusí být provoz autonomních vozidel povolen zákonem. Musk se domnívá, že proces schválení takového zákona je otázkou jednoho až pěti let. Vše ale bude samozřejmě záležet na spolehlivosti systému a na sebraných datech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.