Tata Safari Storme přichází s posíleným dieselem, neztratila by se ani v Evropě

Tuhý žebřinový rám a světlá výška 200 mm značí jistý terénní um, Tata Safari Storme.
Tuhý žebřinový rám a světlá výška 200 mm značí jistý terénní um, Tata Safari Storme., foto: Tata
ar6 14. prosince 2015 6:05
Sdílej:

Zatímco v Evropě klasických off-roadů rapidně ubývá, v jiných částech světa na tom zatím nejsou tak zle. Tak například indická Tata má ve svém portfoliu několik modelů, co se nezaleknou sjet dál za polní cestu. Jedním z nich je i Safari Storme, který se pyšní novým naftovým motorem.

Přeplňovaný čtyřválec z řady VariCOR má objem 2.2 litru, z nějž doluje 156 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Oproti předchozí jednotce VariCOR 320 to znamená o 6 koní a 80 Nm více. Díky posílení se čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h zkrátil na méně než 13 sekund, spotřeba klesla na 7,2 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní nebo všechna kola (těm pomáhá diferenciál s omezenou svorností) s možností volby mezi pohonem jedné nebo obou náprav.

Protože je nový motor nabízen jen v nejvyšším výbavovém stupni VX, nelze se divit, že standardem jsou přední airbagy, klimatizace, audiosystém ConnectNext se šesti reproduktory, MP3 nebo iPod konektivitou a Bluetooth či zadní parkovací senzory. Novinkou je též tříramenný multifunkční volant, vzhledově sjednocený s ostatními modely indického výrobce.

Zvenku Safari Storme s novým motorem poznáte podle upravené masky chladiče v šedé Charcoal nebo Ocean a přepracovaných střešních ližin. Uvnitř je kromě bohaté výbavy, sedmi sedadel a nového volantu také černé barevné schéma, doplněné o dekory ve stříbrné Warm. Sedadla dostala unikátní čalounění s kontrastním prošíváním.

Jako klasický off-road se 4655 mm dlouhá Tata chlubí tuhým žebřinovým rámem a světlou výškou 200 mm. Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu čeká pětiprvkové zavěšení. Novinka je již aktuálně v prodeji napříč indickými dealerstvími, a to za 1 325 530 rupií (cca 488 000 korun) v případě zadokolky nebo 1 459 952 rupií (cca 538 000 korun) v případě čtyřkolky.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.