Zatímco v Evropě klasických off-roadů rapidně ubývá, v jiných částech světa na tom zatím nejsou tak zle. Tak například indická Tata má ve svém portfoliu několik modelů, co se nezaleknou sjet dál za polní cestu. Jedním z nich je i Safari Storme, který se pyšní novým naftovým motorem.
Přeplňovaný čtyřválec z řady VariCOR má objem 2.2 litru, z nějž doluje 156 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Oproti předchozí jednotce VariCOR 320 to znamená o 6 koní a 80 Nm více. Díky posílení se čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h zkrátil na méně než 13 sekund, spotřeba klesla na 7,2 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní nebo všechna kola (těm pomáhá diferenciál s omezenou svorností) s možností volby mezi pohonem jedné nebo obou náprav.
Protože je nový motor nabízen jen v nejvyšším výbavovém stupni VX, nelze se divit, že standardem jsou přední airbagy, klimatizace, audiosystém ConnectNext se šesti reproduktory, MP3 nebo iPod konektivitou a Bluetooth či zadní parkovací senzory. Novinkou je též tříramenný multifunkční volant, vzhledově sjednocený s ostatními modely indického výrobce.
Zvenku Safari Storme s novým motorem poznáte podle upravené masky chladiče v šedé Charcoal nebo Ocean a přepracovaných střešních ližin. Uvnitř je kromě bohaté výbavy, sedmi sedadel a nového volantu také černé barevné schéma, doplněné o dekory ve stříbrné Warm. Sedadla dostala unikátní čalounění s kontrastním prošíváním.
Jako klasický off-road se 4655 mm dlouhá Tata chlubí tuhým žebřinovým rámem a světlou výškou 200 mm. Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu čeká pětiprvkové zavěšení. Novinka je již aktuálně v prodeji napříč indickými dealerstvími, a to za 1 325 530 rupií (cca 488 000 korun) v případě zadokolky nebo 1 459 952 rupií (cca 538 000 korun) v případě čtyřkolky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?