Zatímco v Evropě klasických off-roadů rapidně ubývá, v jiných částech světa na tom zatím nejsou tak zle. Tak například indická Tata má ve svém portfoliu několik modelů, co se nezaleknou sjet dál za polní cestu. Jedním z nich je i Safari Storme, který se pyšní novým naftovým motorem.
Přeplňovaný čtyřválec z řady VariCOR má objem 2.2 litru, z nějž doluje 156 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Oproti předchozí jednotce VariCOR 320 to znamená o 6 koní a 80 Nm více. Díky posílení se čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h zkrátil na méně než 13 sekund, spotřeba klesla na 7,2 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní nebo všechna kola (těm pomáhá diferenciál s omezenou svorností) s možností volby mezi pohonem jedné nebo obou náprav.
Protože je nový motor nabízen jen v nejvyšším výbavovém stupni VX, nelze se divit, že standardem jsou přední airbagy, klimatizace, audiosystém ConnectNext se šesti reproduktory, MP3 nebo iPod konektivitou a Bluetooth či zadní parkovací senzory. Novinkou je též tříramenný multifunkční volant, vzhledově sjednocený s ostatními modely indického výrobce.
Zvenku Safari Storme s novým motorem poznáte podle upravené masky chladiče v šedé Charcoal nebo Ocean a přepracovaných střešních ližin. Uvnitř je kromě bohaté výbavy, sedmi sedadel a nového volantu také černé barevné schéma, doplněné o dekory ve stříbrné Warm. Sedadla dostala unikátní čalounění s kontrastním prošíváním.
Jako klasický off-road se 4655 mm dlouhá Tata chlubí tuhým žebřinovým rámem a světlou výškou 200 mm. Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu čeká pětiprvkové zavěšení. Novinka je již aktuálně v prodeji napříč indickými dealerstvími, a to za 1 325 530 rupií (cca 488 000 korun) v případě zadokolky nebo 1 459 952 rupií (cca 538 000 korun) v případě čtyřkolky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.