Zatímco v Evropě klasických off-roadů rapidně ubývá, v jiných částech světa na tom zatím nejsou tak zle. Tak například indická Tata má ve svém portfoliu několik modelů, co se nezaleknou sjet dál za polní cestu. Jedním z nich je i Safari Storme, který se pyšní novým naftovým motorem.
Přeplňovaný čtyřválec z řady VariCOR má objem 2.2 litru, z nějž doluje 156 koní při 4000 ot./min a 400 Nm mezi 1750 - 2500 ot./min. Oproti předchozí jednotce VariCOR 320 to znamená o 6 koní a 80 Nm více. Díky posílení se čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h zkrátil na méně než 13 sekund, spotřeba klesla na 7,2 l/100 km. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna zadní nebo všechna kola (těm pomáhá diferenciál s omezenou svorností) s možností volby mezi pohonem jedné nebo obou náprav.
Protože je nový motor nabízen jen v nejvyšším výbavovém stupni VX, nelze se divit, že standardem jsou přední airbagy, klimatizace, audiosystém ConnectNext se šesti reproduktory, MP3 nebo iPod konektivitou a Bluetooth či zadní parkovací senzory. Novinkou je též tříramenný multifunkční volant, vzhledově sjednocený s ostatními modely indického výrobce.
Zvenku Safari Storme s novým motorem poznáte podle upravené masky chladiče v šedé Charcoal nebo Ocean a přepracovaných střešních ližin. Uvnitř je kromě bohaté výbavy, sedmi sedadel a nového volantu také černé barevné schéma, doplněné o dekory ve stříbrné Warm. Sedadla dostala unikátní čalounění s kontrastním prošíváním.
Jako klasický off-road se 4655 mm dlouhá Tata chlubí tuhým žebřinovým rámem a světlou výškou 200 mm. Podvozek má vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu čeká pětiprvkové zavěšení. Novinka je již aktuálně v prodeji napříč indickými dealerstvími, a to za 1 325 530 rupií (cca 488 000 korun) v případě zadokolky nebo 1 459 952 rupií (cca 538 000 korun) v případě čtyřkolky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?