Taky netrpělivě čekáte, až Lamborghini vyrobí speciální edici Aventadora s pohonem zadních kol? Pokud ano, tak byste měli přestat, nedočkáte se.
Tato italská společnost sice nedávno odhalila Huracán s pohonem vzadu, ale větší Aventador se v podobě zadokolky neobjeví. Vše se točí kolem jeho motoru, protože dvanáctiválec je prostě až příliš výkonný. Díky tomu je potřeba výkon směřovat na obě nápravy a nikoliv jen dozadu.
Podle vývojového ředitele výzkumu Maurizia Reggianiho "může být Aventador vybaven pouze pohonem všech čtyř kol, protože máme tolik výkonu a točivého momentu pro jeho řízení, že s poháněnou zadní nápravou by to nešlo uřídit."
V prohlášení ale dále pokračoval a řekl, že i některé budoucí modely budou mít i nadále pohon všech kol. Pokud jde o Huracán LP580-2, s jeho jménem uvidíme ještě další verze, z nichž jedna bude více hardcore.
Zajímavé je, že Lamborghini nevylučuje myšlenku pohonu zadních kol u nadcházejícího SUV Urus. To je nástupcem legendárního LM002 a mělo by přijít v roce 2018. Současně s tím se pak do nabídky dostane i verze s pohonem všech kol.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.