O tom, že se na trh chystá již v pořadí desátá generace Hondy Civic víme asi už všichni. Zcela novou informací je však to, že v roce 2017 bude mít její verze s turbo motorem i manuální převodovku.
Konkrétně model s jednotkou 1.5 Turbo obdrží 6-stupňovou manuální převodovku, přičemž v současné době je Civic 1.5 Turbo představen pouze s automatem CVT.
Původně přitom bylo plánováno, že Civic 1,5 Turbo přijde už v roce 2016, ale z neznámých důvodů byl odložen ještě o rok později. Podle nových informací se jako první ukáže s manuálem Civic Coupe, posléze bude následovat zbytek modelové nabídky.
Je dobré si taktéž připomenout, že 1,5-litrový přeplňovaný čtyřválec poskytne 174 koní a 219 Nm točivého momentu. Základní pohonnou jednotkou pro nový Civic bude 2,0-litrový čtyřválcový motor s přirozeným sáním, jenž nabídne 158 koní a 186 Nm točivého momentu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.