Měli bychom se bát. Ani supersporty neuniknou autonomnímu řízení

ar3, 29. října 2015, 20:56 Aktualizováno 30.10.2015, 12:49 Google+

Autonomní řízení automobilů je pravděpodobně nejdiskutovanější a hlavně nejproblematičtější technologií budoucnosti automobilismu. Alespoň z pohledu člověka, pro kterého je řízení automobilů skutečné potěšení. Toto potěšení bude ale pravděpodobně již za několik málo let lidstvu odepřeno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém autonomního řízení nového konceptu Nissanu

Systém autonomního řízení nového konceptu Nissanu | foto: Nissan

Sdílejte článek

Je to pochopitelné. Žijeme v době, která klade až přehnaný důraz na bezpečnost. A bylo tak jen otázkou času než se vyskytne otázka: „Opravdu je bezpečné, nechat lidi ovládat několika tunová kovová monstra, které se navíc pohybují vysokými rychlostmi?“.

 Již několik let jsou proto vyvíjeny automobily s autonomním řízením. Jednou z automobilek, které se do vývoje těchto vozidel vrhla po hlavě je japonský Nissan. Ten na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představil nový koncept autonomního elektromobilu, který se pravděpodobně stane předobrazem druhé generace oblíbeného Leafu.

Automobiloví nadšenci se při pohledu na tyto automobily vždy otřásli hrůzou a začali odříkávat „andělíčku můj strážníčku“, při čemž se uklidňovali tím, že autonomní technologie se usídlí pouze v městských minivozech. Všechny ale jistě vyděsí prohlášení víceprezidenta Nissanu, Takaa Asami.

Ten bohužel prohlásil v rozhovoru pro britský magazín AutoExpress, že sporťák typu 370Z ani supersport GT-R pravděpodobně v budoucnu nebudou ušetřeny a budou vybaveny autonomní technologií.

Může nás alespoň částečně uklidnit tvrzení generálního ředitele Nissanu, Carlose Ghosna. Ten sice potvrdil přítomnost těchto technologií, zároveň ale zdůraznil, že Nissan nemá v žádném případě v plánu postavit automobil, ve kterém bude řidič pouhým pasažérem, ale bude moci zasáhnout do řízení, nebo ho zcela převzít kdykoli bude chtít.

Každopádně se praví „petrolheadi“ mají rozhodně čeho obávat. Může se totiž lehce stát, že za pár let budeme se slzami v očích vzpomínat na časy, kdy jsme byly řidiči a ne jen pouhými pasažéry nějakého softwaru.

Vytisknout

Diskuze: Měli bychom se bát. Ani supersporty neuniknou autonomnímu řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 R HYbrid s výkonem 500 koní

500koňový Peugeot 308 R HYbrid půjde do sériové výroby, jaké nabídne parametry?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud