Autonomní řízení automobilů je pravděpodobně nejdiskutovanější a hlavně nejproblematičtější technologií budoucnosti automobilismu. Alespoň z pohledu člověka, pro kterého je řízení automobilů skutečné potěšení. Toto potěšení bude ale pravděpodobně již za několik málo let lidstvu odepřeno.
Je to pochopitelné. Žijeme v době, která klade až přehnaný důraz na bezpečnost. A bylo tak jen otázkou času než se vyskytne otázka: „Opravdu je bezpečné, nechat lidi ovládat několika tunová kovová monstra, které se navíc pohybují vysokými rychlostmi?“.
Již několik let jsou proto vyvíjeny automobily s autonomním řízením. Jednou z automobilek, které se do vývoje těchto vozidel vrhla po hlavě je japonský Nissan. Ten na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představil nový koncept autonomního elektromobilu, který se pravděpodobně stane předobrazem druhé generace oblíbeného Leafu.
Automobiloví nadšenci se při pohledu na tyto automobily vždy otřásli hrůzou a začali odříkávat „andělíčku můj strážníčku“, při čemž se uklidňovali tím, že autonomní technologie se usídlí pouze v městských minivozech. Všechny ale jistě vyděsí prohlášení víceprezidenta Nissanu, Takaa Asami.
Ten bohužel prohlásil v rozhovoru pro britský magazín AutoExpress, že sporťák typu 370Z ani supersport GT-R pravděpodobně v budoucnu nebudou ušetřeny a budou vybaveny autonomní technologií.
Může nás alespoň částečně uklidnit tvrzení generálního ředitele Nissanu, Carlose Ghosna. Ten sice potvrdil přítomnost těchto technologií, zároveň ale zdůraznil, že Nissan nemá v žádném případě v plánu postavit automobil, ve kterém bude řidič pouhým pasažérem, ale bude moci zasáhnout do řízení, nebo ho zcela převzít kdykoli bude chtít.
Každopádně se praví „petrolheadi“ mají rozhodně čeho obávat. Může se totiž lehce stát, že za pár let budeme se slzami v očích vzpomínat na časy, kdy jsme byly řidiči a ne jen pouhými pasažéry nějakého softwaru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.