Již dvakrát jsme vám přinesli článek o chystané novince, kterou odhalí Mazda na autosalonu v Tokiu. Má se jednat o nástupce slavných modelů RX-7 a RX-8. Dnes sama automobilka konečně oficiálně potvrdila, že vůz bude doopravdy poháněn rotačním motorem.
Mazda již velmi brzy odhalí koncept nového dvoudveřového, dvousedadlového kupé. Konkrétně by k tomu mělo dojít již za několik hodin. V souvislosti s tím uvedl ředitel vývojového oddělení Mazdy, Kiyoshi Fujiwara, v rozhovoru pro britský magazín Autocar, že vůz bude skutečně poháněn rotačním motorem.
I ten bude vycházet z technologie SkyActiv, která je pro Mazdu stejně typická jako pro KFC smažené kuře. Tato technologie ovšem u nového modelu ponese částečně upravený název. Za slovem SkyActiv se objeví písmenko R, které samozřejmě označuje rotační technologii.
Sám generální ředitel japonské automobilky Mazda ohledně rotačních motorů prohlásil: „rotační motory mají hodně problémů, my jsme ale připravení všechny vyřešit“.
Více o konceptu RX-9 si přečtete v článku, který se bude věnovat komplexně právě představení očekávané novinky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.