Již dvakrát jsme vám přinesli článek o chystané novince, kterou odhalí Mazda na autosalonu v Tokiu. Má se jednat o nástupce slavných modelů RX-7 a RX-8. Dnes sama automobilka konečně oficiálně potvrdila, že vůz bude doopravdy poháněn rotačním motorem.
Mazda již velmi brzy odhalí koncept nového dvoudveřového, dvousedadlového kupé. Konkrétně by k tomu mělo dojít již za několik hodin. V souvislosti s tím uvedl ředitel vývojového oddělení Mazdy, Kiyoshi Fujiwara, v rozhovoru pro britský magazín Autocar, že vůz bude skutečně poháněn rotačním motorem.
I ten bude vycházet z technologie SkyActiv, která je pro Mazdu stejně typická jako pro KFC smažené kuře. Tato technologie ovšem u nového modelu ponese částečně upravený název. Za slovem SkyActiv se objeví písmenko R, které samozřejmě označuje rotační technologii.
Sám generální ředitel japonské automobilky Mazda ohledně rotačních motorů prohlásil: „rotační motory mají hodně problémů, my jsme ale připravení všechny vyřešit“.
Více o konceptu RX-9 si přečtete v článku, který se bude věnovat komplexně právě představení očekávané novinky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?