Ještě donedávna bylo nemyslitelné, aby vysokootáčkový atmosférický čtyřválec Hondy dostal přeplňování nebo dokonce o válec méně. Časy a tržní podíly se ale mění, a proto je i japonská automobilka nucena nasadit maloobjemovou jednotku.
Motor 1.0 i-VTEC se tak během roku 2017 objeví v útrobách desátého pokračování Civicu, dostane se ale i do Jazzu nebo crossoveru HR-V. Využívat samozřejmě bude technologií Earth Dreams, jejichž hlavním účelem je snížit spotřebu motoru při zachování zábavnosti jednotlivých modelů.
Součástí nové jednotky bude variabilní časování ventilů, které sníží tření i kombinovanou spotřebu. Samotné turbodmychadlo bude údajně velice rychle reagovat na sešlápnutí plynového pedálu.
Honda zatím přesný výkon nezveřejnila, kolegové z britského Autocaru, kteří už měli možnost novou motorizaci vyzkoušet, ale mluví o 128 koních a 200 Nm, přenášených na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovkou. V takové kombinaci si hatchback nižší střední třídy řekne o 4,2 l/100 km, v emisích jde o 99 g CO2/km.
Vedle litrového tříválce dostane Civic s pořadovým číslem deset rovněž přeplňovanou patnáctistovku i-VTEC. Tu ale najdeme už pod kapotou nedávno představené severoamerické verze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?