Příští Civic dostane přeplňované motory VTEC, chybět nebude ani tříválec

ar6, 27. října 2015, 19:45 Google+

Ještě donedávna bylo nemyslitelné, aby vysokootáčkový atmosférický čtyřválec Hondy dostal přeplňování nebo dokonce o válec méně. Časy a tržní podíly se ale mění, a proto je i japonská automobilka nucena nasadit maloobjemovou jednotku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příští generace Civicu dostane přeplňovaný litrový tříválec (na snímku stávající provedení).

Příští generace Civicu dostane přeplňovaný litrový tříválec (na snímku stávající provedení). | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Motor 1.0 i-VTEC se tak během roku 2017 objeví v útrobách desátého pokračování Civicu, dostane se ale i do Jazzu nebo crossoveru HR-V. Využívat samozřejmě bude technologií Earth Dreams, jejichž hlavním účelem je snížit spotřebu motoru při zachování zábavnosti jednotlivých modelů.

Součástí nové jednotky bude variabilní časování ventilů, které sníží tření i kombinovanou spotřebu. Samotné turbodmychadlo bude údajně velice rychle reagovat na sešlápnutí plynového pedálu.

Honda zatím přesný výkon nezveřejnila, kolegové z britského Autocaru, kteří už měli možnost novou motorizaci vyzkoušet, ale mluví o 128 koních a 200 Nm, přenášených na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovkou. V takové kombinaci si hatchback nižší střední třídy řekne o 4,2 l/100 km, v emisích jde o 99 g CO2/km.

Vedle litrového tříválce dostane Civic s pořadovým číslem deset rovněž přeplňovanou patnáctistovku i-VTEC. Tu ale najdeme už pod kapotou nedávno představené severoamerické verze.

Vytisknout

Diskuze: Příští Civic dostane přeplňované motory VTEC, chybět nebude ani tříválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Hyundai Genesis Coupe po úpravách americké společnosti Ark Performance slibuje výkon vyšší než 500 koní.

Dokáže splnit velké sliby? Hyundai Genesis Coupe od Ark Performance

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud