Většina dnešních náctiletých (a nejen jich) umí používat Facebook, Twitter nebo Instagram a mnoho z nich také na těchto sociálních sítích tráví hodiny a hodiny volného času. A právě na ně se rozhodl zacílit Nissan s tokijským konceptem Teatro for Dayz.
V celém interiéru nenajdete jediné konvenční tlačítko, všechny funkce se ovládají pohybem nebo hlasem. Palubní deska, výplně dveří a dokonce i sedadla jsou koncipována jako jeden velký displej pro sledování, ale také okamžité sdílení fotek, videí, pocitů nebo nálad. Pokud nejsou jednotlivé plochy zrovna využívány k online aktivitám, vypadají jako „normální“ světlé plátno. Aby bylo splynutí virtuálního a reálného světa co nejuvěřitelnější, jsou pedály brzdy a plynu označeny ikonami „play“ a „pause“. Která patří jaké funkci asi nemusím vysvětlovat.
Přes proti sobě se otevírající dveře se dovnitř dostane čtveřice cestujících, kteří se usadí na dvě lavice, svou koncepcí připomínající spíše pohodlný gauč. Přední „dvousedadlo“ je navíc otočné proti směru jízdy, takže se cestující mohou bez problémů bavit z očí do očí.
Zvenku je takhle krabička vybavena LED displeji v obou náraznících a bočních lištách, takže pocity uvnitř kabiny mohou být velice rychle rozšířeny téměř do celého světa. Další designové prvky nikterak nevybočují ze zajetých kolejí posledních Nissanů, máme tady tedy masku chladiče ve tvaru písmene V, LED diodová světla či futuristická kola.
Ta ale nejsou samoúčelná, protože pomáhají zlepšit aerodynamiku jinak krabicovité karosérie. Teatro for Dayz je totiž elektromobilem, takže každý ušetřený kilowatt přijde vhod. Případná výroba je v dohledné době vysoce nepravděpodobná, avšak některá technická řešení určitě dřív nebo později uvidíme i v sériových autech. Vnitřní plochy pro online sdílení by mohly najít prostor třeba u autonomních vozidel…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.