Online generace se dočká vlastního auta, dáte mu „lajk“?

ar6, 13. října 2015, 06:05 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Většina dnešních náctiletých (a nejen jich) umí používat Facebook, Twitter nebo Instagram a mnoho z nich také na těchto sociálních sítích tráví hodiny a hodiny volného času. A právě na ně se rozhodl zacílit Nissan s tokijským konceptem Teatro for Dayz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Auto pro moderní generaci online lidí, Nissan Teatro for Dayz.

Auto pro moderní generaci online lidí, Nissan Teatro for Dayz. | foto: Nissan

Sdílejte článek

V celém interiéru nenajdete jediné konvenční tlačítko, všechny funkce se ovládají pohybem nebo hlasem. Palubní deska, výplně dveří a dokonce i sedadla jsou koncipována jako jeden velký displej pro sledování, ale také okamžité sdílení fotek, videí, pocitů nebo nálad. Pokud nejsou jednotlivé plochy zrovna využívány k online aktivitám, vypadají jako „normální“ světlé plátno. Aby bylo splynutí virtuálního a reálného světa co nejuvěřitelnější, jsou pedály brzdy a plynu označeny ikonami „play“ a „pause“. Která patří jaké funkci asi nemusím vysvětlovat.

img-responsive

Sedadla mohou ladit s palubní deskou, Nissan Teatro for Dayz. | foto: Nissan

Přes proti sobě se otevírající dveře se dovnitř dostane čtveřice cestujících, kteří se usadí na dvě lavice, svou koncepcí připomínající spíše pohodlný gauč. Přední „dvousedadlo“ je navíc otočné proti směru jízdy, takže se cestující mohou bez problémů bavit z očí do očí.

Zvenku je takhle krabička vybavena LED displeji v obou náraznících a bočních lištách, takže pocity uvnitř kabiny mohou být velice rychle rozšířeny téměř do celého světa. Další designové prvky nikterak nevybočují ze zajetých kolejí posledních Nissanů, máme tady tedy masku chladiče ve tvaru písmene V, LED diodová světla či futuristická kola.

Ta ale nejsou samoúčelná, protože pomáhají zlepšit aerodynamiku jinak krabicovité karosérie. Teatro for Dayz je totiž elektromobilem, takže každý ušetřený kilowatt přijde vhod. Případná výroba je v dohledné době vysoce nepravděpodobná, avšak některá technická řešení určitě dřív nebo později uvidíme i v sériových autech. Vnitřní plochy pro online sdílení by mohly najít prostor třeba u autonomních vozidel…

Vytisknout

Diskuze: Online generace se dočká vlastního auta, dáte mu „lajk“?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Fabia Combi Monte Carlo 1,2 TSI

TEST: Lepší menší Octavia? Škoda Fabia Combi 1,2 TSI 66kW

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud