Online generace se dočká vlastního auta, dáte mu „lajk“?

Nový koncept Nissanu pro moderní lidi, Nissan Teatro for Dayz.
Nový koncept Nissanu pro moderní lidi, Nissan Teatro for Dayz., foto: Nissan
ar6 13. října 2015 06:05
Sdílej:

Většina dnešních náctiletých (a nejen jich) umí používat Facebook, Twitter nebo Instagram a mnoho z nich také na těchto sociálních sítích tráví hodiny a hodiny volného času. A právě na ně se rozhodl zacílit Nissan s tokijským konceptem Teatro for Dayz.

V celém interiéru nenajdete jediné konvenční tlačítko, všechny funkce se ovládají pohybem nebo hlasem. Palubní deska, výplně dveří a dokonce i sedadla jsou koncipována jako jeden velký displej pro sledování, ale také okamžité sdílení fotek, videí, pocitů nebo nálad. Pokud nejsou jednotlivé plochy zrovna využívány k online aktivitám, vypadají jako „normální“ světlé plátno. Aby bylo splynutí virtuálního a reálného světa co nejuvěřitelnější, jsou pedály brzdy a plynu označeny ikonami „play“ a „pause“. Která patří jaké funkci asi nemusím vysvětlovat.

Přes proti sobě se otevírající dveře se dovnitř dostane čtveřice cestujících, kteří se usadí na dvě lavice, svou koncepcí připomínající spíše pohodlný gauč. Přední „dvousedadlo“ je navíc otočné proti směru jízdy, takže se cestující mohou bez problémů bavit z očí do očí.

Zvenku je takhle krabička vybavena LED displeji v obou náraznících a bočních lištách, takže pocity uvnitř kabiny mohou být velice rychle rozšířeny téměř do celého světa. Další designové prvky nikterak nevybočují ze zajetých kolejí posledních Nissanů, máme tady tedy masku chladiče ve tvaru písmene V, LED diodová světla či futuristická kola.

Ta ale nejsou samoúčelná, protože pomáhají zlepšit aerodynamiku jinak krabicovité karosérie. Teatro for Dayz je totiž elektromobilem, takže každý ušetřený kilowatt přijde vhod. Případná výroba je v dohledné době vysoce nepravděpodobná, avšak některá technická řešení určitě dřív nebo později uvidíme i v sériových autech. Vnitřní plochy pro online sdílení by mohly najít prostor třeba u autonomních vozidel…

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.