Po skandálu s naftovými motory a falešnými emisemi slaví firma Audi alespoň částečný úspěch. V brazilské Curitibě byla totiž otevřena jejich nová továrna.
I když Audi má po světě už několik továren, nový závod v Curitibě je jedinečný tím, že se stane první továrnou na výrobu modelu A3 1.4 TFSI Sedan Flex. Ten je převratný v tom, že je vybaven motorem o objemu 1,4 litru TFSI, který může jezdit na benzín, etanol nebo kombinaci obou paliv.
To je důležité hlavně pro trh v Brazílii, protože země je největším světovým trhem pro motory tohoto typu. Více než 90% prodaných vozů tam navíc má dle statistik technologii flex-fuel.
V prohlášení značky Audi uvedl generální ředitel Jörg Hofmann: "S tamní produkcí Audi A3 Sedan Flex se současně rozeběhne za několik měsíců výroba speciálního Audi Q3. Tím budeme mít ideální pozici pro splnění přání našich brazilských zákazníků."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?