Po skandálu s naftovými motory a falešnými emisemi slaví firma Audi alespoň částečný úspěch. V brazilské Curitibě byla totiž otevřena jejich nová továrna.
I když Audi má po světě už několik továren, nový závod v Curitibě je jedinečný tím, že se stane první továrnou na výrobu modelu A3 1.4 TFSI Sedan Flex. Ten je převratný v tom, že je vybaven motorem o objemu 1,4 litru TFSI, který může jezdit na benzín, etanol nebo kombinaci obou paliv.
To je důležité hlavně pro trh v Brazílii, protože země je největším světovým trhem pro motory tohoto typu. Více než 90% prodaných vozů tam navíc má dle statistik technologii flex-fuel.
V prohlášení značky Audi uvedl generální ředitel Jörg Hofmann: "S tamní produkcí Audi A3 Sedan Flex se současně rozeběhne za několik měsíců výroba speciálního Audi Q3. Tím budeme mít ideální pozici pro splnění přání našich brazilských zákazníků."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.