Po skandálu s naftovými motory a falešnými emisemi slaví firma Audi alespoň částečný úspěch. V brazilské Curitibě byla totiž otevřena jejich nová továrna.
I když Audi má po světě už několik továren, nový závod v Curitibě je jedinečný tím, že se stane první továrnou na výrobu modelu A3 1.4 TFSI Sedan Flex. Ten je převratný v tom, že je vybaven motorem o objemu 1,4 litru TFSI, který může jezdit na benzín, etanol nebo kombinaci obou paliv.
To je důležité hlavně pro trh v Brazílii, protože země je největším světovým trhem pro motory tohoto typu. Více než 90% prodaných vozů tam navíc má dle statistik technologii flex-fuel.
V prohlášení značky Audi uvedl generální ředitel Jörg Hofmann: "S tamní produkcí Audi A3 Sedan Flex se současně rozeběhne za několik měsíců výroba speciálního Audi Q3. Tím budeme mít ideální pozici pro splnění přání našich brazilských zákazníků."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.