Ani společnosti Audi se nevyhnula katastrofální kauza s naftovými motory TDI a proto se nyní odhodlala k novému kroku.
Spustila nové webové stránky, které umožní majitelům všech vozidel Audi v letech 2006 - 2014 rychle zjistit, zda jejich vozidlo se podílí na kauze dieselgate. V současné době je tento systém dostupný výhradně v Německu, na globální úrovni bude spuštěn v nadcházejících týdnech.
Program na stránce Audi umožní majitelům vstup do systému a po následném zadání VIN kódů hned zjistí, zda je či není jejich auto účastno největšího podvodu v historii dieselových motorů. Pokud se tak stane, dotyční zákazníci se mohou obrátit na své obchodního zastoupení nebo služby zákaznické podpory společnosti.
Audi tvrdí, že dotčené modely jsou vybaveny motory 1.6 a 2,0 TDI (EA 189) s certifikací EU5. Společnost se dále uvedla, že "auta jsou nadále pojízdná a technicky bezpečná bez jakýchkoliv omezení."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.