Agentura EPA oznámila rozšíření jejich vyšetřování, pokud jde o problematické turbodieselové motory koncernu Volkswagen. Celá aféra totiž nabírá na obrátkách a zkoumáním mají projít i jednotky 3.0 TDI.
Agentura pro ochranu životního prostředí zjistila, že okolo 482.000 prodaných vozů s motorem 2.0 TDI bylo ve Spojených státech vybaveno "odpojovacím zařízením", které umožnilo podvádění během zkoušek emisí. Jedná se o modely VW Beetle (2009-2015) , Golf, Jetta, Audi A3 a poslední generace Volkswagenu Passat.
Nyní se vyšetřování rozšiřuj a zahrne o něco větší 3,0 litrový turbodiesel V6, který se prodával pod kapotami amerických verzí modelů Touareg, Audi Q5 a Q7 a Porsche Cayenne. Oznámení bylo učiněno úředníky samotné EPY a připomínáme, že včera Volkswagen přiznal, že výsledný počet "falešných TDI" činí asi 11 milionů kusů.
Německému Volkswagenu tak bude přidělena rekordní pokuta o částce 6,5 miliard eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?