U ladičské firmy Hartmann Tuning dostali nový nápad, jak trošku víc okořenit aktuální generaci Mercedesu V250. Kromě vyššího výkonu se tak dočkal i zajímavého bílo zeleného vzhledu.
Mercedes třídy V není zrovna ten, který by měl velký potenciál k ladění, protože je to vlastně jen stále dodávka a už v základu je hodně luxusní. Verze V250 má pod svou kapotou skrytý 2,1-litrový čtyřválec, jenž ve standardní konfiguraci nabízí 190 koní při 3800 otáčkách za minutu a 440 Nm točivého momentu v 1400 - 2400 ot/min. Tuner si však dal záležet a power kit zvýšil výkon na 224 koní a 505 Nm.
Sice není známo, za kolik zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h, ale standardní verzi to trvá 9,1 sekundy (10,6 sekundy ve verzi 4MATIC) a maximálka činí 206 km / h. Hartmann Tuning instaloval i zvukový generátor, který poskytuje silnější zvukový doprovod po stisknutí tlačítka uvnitř kabiny. Vůz stojí na litých kolech Vest-1 kola s pneumatikami o rozměru 245/45 a má o 30 mm snížený podvozek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?