Volkswagen se potýká s velkou aférou. Nyní přistupuje k opatřením a přestává prodávat 2,0 TDI.
Volkswagen přiznal, že softwarovým zásahem u řídících jednotek podváděl u měření emisí. Auto dokázalo rozpoznat, že je právě podrobováno emisní zkoušce a uměle přeprogramovalo motor aby dosáhl nižších emisí. Tímto způsobem snížili „papírové“ emise.
V době, kdy se rozhoduje o horentní pokutě přistupuje VW k problému. Prvním krokem je pozastavení prodeje 2,0 TDI. Právě o tyto motory se jedná. Podle amerických úřadů mají mít 10x až 40x vyšší emise, než dovoluje zákon a to byly celou dobu považovány a prodávány jako „Clean Diesel“ („Čistý diesel“).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.