Německý Volkswagen touhle zprávou nepotěší některé své fanoušky, protože na letošním autosalonu ve Frankfurtu řekl podrobnosti o vývoji 10-stupňové převodovky DSG.
Oficiálně tam totiž VW řekl, že definitivně končí s vývojem této dvouspojkové převodovky. Kdo by se ptal co je důvodem, tak je to celkem jednoduché. Vývoj tak složité převodovky je zkrátka moc drahý a technicky náročný. VW si prostě ukousl velké sousto a po delší době zjistil, že její vývoj by se nevyplatil.
Díky tomu hodlá své priority soustředit na jiná místa a mírně řečeno nestojí o prvenství v oboru premiéry první převodovky s deseti rychlostními stupni. Samozřejmě, že současný automat DSG se dočká ještě několika vylepšení, ale s deseti stupni u něj nikdy počítat nemůžeme.
Ostatně, na trhu se má časem objevit hned několik vozů, jenž takový automat nabídnou. Jde především o auta z koncernu GM a Hyundai. My jen doufáme, že sladění automatu s motory bude co nejlepší, protože jak se poslední dobou ukazuje, ne vždy se to výrobcům povede...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.