Německý Volkswagen touhle zprávou nepotěší některé své fanoušky, protože na letošním autosalonu ve Frankfurtu řekl podrobnosti o vývoji 10-stupňové převodovky DSG.
Oficiálně tam totiž VW řekl, že definitivně končí s vývojem této dvouspojkové převodovky. Kdo by se ptal co je důvodem, tak je to celkem jednoduché. Vývoj tak složité převodovky je zkrátka moc drahý a technicky náročný. VW si prostě ukousl velké sousto a po delší době zjistil, že její vývoj by se nevyplatil.
Díky tomu hodlá své priority soustředit na jiná místa a mírně řečeno nestojí o prvenství v oboru premiéry první převodovky s deseti rychlostními stupni. Samozřejmě, že současný automat DSG se dočká ještě několika vylepšení, ale s deseti stupni u něj nikdy počítat nemůžeme.
Ostatně, na trhu se má časem objevit hned několik vozů, jenž takový automat nabídnou. Jde především o auta z koncernu GM a Hyundai. My jen doufáme, že sladění automatu s motory bude co nejlepší, protože jak se poslední dobou ukazuje, ne vždy se to výrobcům povede...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?