Máme rádi úpravy od Mansory. Jsou naprosto brutální, tedy co se navyšování výkonu týče. Koukněte se na tuhle bestii.
Sériový Mercedes S63 AMG Coupe je dost nabroušené kupé. Přeprogramovat řídící jednotku, vyměnit pár komponent motoru (sání, filtry, a další „tajné změny“) a rázem produku S63 AMG Coupé výkon 1000 koní a maximum točivého momentu 1400 Nm.
Sprint z klidu na 100 km/h zvládá za 3,2 sekundy a maximální rychlost se kvůli elektronickému omezovači zastaví už na cifře 300 km/h. Bližší dynamické údaje nemáme, ani další specifikace ohledně brzd, výfukového systému, aktivních aerodynamických prvcích a podobně.
Víme ale, že kromě „vylepšeného“ motoru a zvýšeného výkonu, nabízí Mansory i body kit, tedy upravený exteriér. Kromě nafouknutých blatníků, odlišných nárazníků, jiných znaků a plaketek tu nacházíme výraznou kapotu se sacími otvory, nápadně veliké lízátko nebo rozšířené prahy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.