Nejdříve to bylo železo, pak ocel, hliník a dnes jsou to uhlíková vlákna. Pokrok zastavit nelze a v automobilovém průmyslu to platí dvojnásob. Pokud si chtějí výrobci zachovat zábavnost svých vozů i přes neustálý downsizing pohonných jednotek je možná zapotřebí přestat se hnát za výkonem a začít redukovat hmotnost.
Slavný zakladatel sportovní automobilky Lotus, Colin Chapman vyznával jednoduchou myšlenku: „Když chceš zrychlit na rovinkách, přidej výkon. Když snížíš váhu, zrychlíš všude.“. Tou se samozřejmě snaží řídit takřka všichni výrobci automobilů. Zde ale naráží na problém ceny různých materiálů. Je samozřejmé, že většina průměrných řidičů při výběru svého budoucího vozu řídí zejména na cenovku. Proto jsou automobilky nuceny snižovat náklady a tudíž nemohou využívat technologie, jako například karoserie z uhlíkových vláken, a na místo té tak používají dále staromódní plechy.
Například americká automobilka Ford se ale netají tím, že ve svých laboratořích již několik let pracuje na novém a hlavně levném uhlíkovém vlákně. Tento výzkum ovšem nebude dokončen jen tak.
Inženýři se tak pokoušejí přijít na způsob jak jinak odlehčit své vozy. Jedním z možných řešení je přenesením technologie využívané u mobilních telefonů. Většina mobilních telefonů chrání svůj disply tzv. Gorilla Glass. Jedná se o velmi pevné, ale zároveň značně lehké sklo. A přesně takové by mělo být i sklo v automobilech. Musí zaručit bezpečnost posádky, zároveň by ale nemělo vozu přidávat příliš na hmotnosti. Využitím Gorilla Glass by mohlo být ušetřeno až 30% hmotnosti běžných skel.
Za zmínku také stojí fakt, že podobnou technologii již dnes využívá sportovní hybrid BMW i8.
Je samozřejmě otázkou, zda-li nebude i u této technologie odlehčení skel problém s cenou výroby.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!