Slavný zakladatel sportovní automobilky Lotus, Colin Chapman vyznával jednoduchou myšlenku: „Když chceš zrychlit na rovinkách, přidej výkon. Když snížíš váhu, zrychlíš všude.“. Tou se samozřejmě snaží řídit takřka všichni výrobci automobilů. Zde ale naráží na problém ceny různých materiálů. Je samozřejmé, že většina průměrných řidičů při výběru svého budoucího vozu řídí zejména na cenovku. Proto jsou automobilky nuceny snižovat náklady a tudíž nemohou využívat technologie, jako například karoserie z uhlíkových vláken, a na místo té tak používají dále staromódní plechy.
Například americká automobilka Ford se ale netají tím, že ve svých laboratořích již několik let pracuje na novém a hlavně levném uhlíkovém vlákně. Tento výzkum ovšem nebude dokončen jen tak.
Inženýři se tak pokoušejí přijít na způsob jak jinak odlehčit své vozy. Jedním z možných řešení je přenesením technologie využívané u mobilních telefonů. Většina mobilních telefonů chrání svůj disply tzv. Gorilla Glass. Jedná se o velmi pevné, ale zároveň značně lehké sklo. A přesně takové by mělo být i sklo v automobilech. Musí zaručit bezpečnost posádky, zároveň by ale nemělo vozu přidávat příliš na hmotnosti. Využitím Gorilla Glass by mohlo být ušetřeno až 30% hmotnosti běžných skel.
Za zmínku také stojí fakt, že podobnou technologii již dnes využívá sportovní hybrid BMW i8.
Je samozřejmě otázkou, zda-li nebude i u této technologie odlehčení skel problém s cenou výroby.