Začnou automobily využívat technologii známou z mobilních telefonů?

ar3, 3. září 2015, 12:20 Google+

Nejdříve to bylo železo, pak ocel, hliník a dnes jsou to uhlíková vlákna. Pokrok zastavit nelze a v automobilovém průmyslu to platí dvojnásob. Pokud si chtějí výrobci zachovat zábavnost svých vozů i přes neustálý downsizing pohonných jednotek je možná zapotřebí přestat se hnát za výkonem a začít redukovat hmotnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW i8 již využívá technologii, která podobá se Gorilla Glass

BMW i8 již využívá technologii, která podobá se Gorilla Glass | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Slavný zakladatel sportovní automobilky Lotus, Colin Chapman vyznával jednoduchou myšlenku: „Když chceš zrychlit na rovinkách, přidej výkon. Když snížíš váhu, zrychlíš všude.“. Tou se samozřejmě snaží řídit takřka všichni výrobci automobilů. Zde ale naráží na problém ceny různých materiálů. Je samozřejmé, že většina průměrných řidičů při výběru svého budoucího vozu řídí zejména na cenovku. Proto jsou automobilky nuceny snižovat náklady a tudíž nemohou využívat technologie, jako například karoserie z uhlíkových vláken, a na místo té tak používají dále staromódní plechy.

Například americká automobilka Ford se ale netají tím, že ve svých laboratořích již několik let pracuje na novém a hlavně levném uhlíkovém vlákně. Tento výzkum ovšem nebude dokončen jen tak.

Inženýři se tak pokoušejí přijít na způsob jak jinak odlehčit své vozy. Jedním z možných řešení je přenesením technologie využívané u mobilních telefonů. Většina mobilních telefonů chrání svůj disply tzv. Gorilla Glass. Jedná se o velmi pevné, ale zároveň značně lehké sklo. A přesně takové by mělo být i sklo v automobilech. Musí zaručit bezpečnost posádky, zároveň by ale nemělo vozu přidávat příliš na hmotnosti. Využitím Gorilla Glass by mohlo být ušetřeno až 30% hmotnosti běžných skel.

Za zmínku také stojí fakt, že podobnou technologii již dnes využívá sportovní hybrid BMW i8.

Je samozřejmě otázkou, zda-li nebude i u této technologie odlehčení skel problém s cenou výroby.

Vytisknout

Diskuze: Začnou automobily využívat technologii známou z mobilních telefonů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Trojice nejradikálnějších generací 911 se hrdě tyčí ve výšce 24 metrů nad zemí.

Dědictví slavného modelu 911 ztělesněno sochou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud