Nejdříve to bylo železo, pak ocel, hliník a dnes jsou to uhlíková vlákna. Pokrok zastavit nelze a v automobilovém průmyslu to platí dvojnásob. Pokud si chtějí výrobci zachovat zábavnost svých vozů i přes neustálý downsizing pohonných jednotek je možná zapotřebí přestat se hnát za výkonem a začít redukovat hmotnost.
Slavný zakladatel sportovní automobilky Lotus, Colin Chapman vyznával jednoduchou myšlenku: „Když chceš zrychlit na rovinkách, přidej výkon. Když snížíš váhu, zrychlíš všude.“. Tou se samozřejmě snaží řídit takřka všichni výrobci automobilů. Zde ale naráží na problém ceny různých materiálů. Je samozřejmé, že většina průměrných řidičů při výběru svého budoucího vozu řídí zejména na cenovku. Proto jsou automobilky nuceny snižovat náklady a tudíž nemohou využívat technologie, jako například karoserie z uhlíkových vláken, a na místo té tak používají dále staromódní plechy.
Například americká automobilka Ford se ale netají tím, že ve svých laboratořích již několik let pracuje na novém a hlavně levném uhlíkovém vlákně. Tento výzkum ovšem nebude dokončen jen tak.
Inženýři se tak pokoušejí přijít na způsob jak jinak odlehčit své vozy. Jedním z možných řešení je přenesením technologie využívané u mobilních telefonů. Většina mobilních telefonů chrání svůj disply tzv. Gorilla Glass. Jedná se o velmi pevné, ale zároveň značně lehké sklo. A přesně takové by mělo být i sklo v automobilech. Musí zaručit bezpečnost posádky, zároveň by ale nemělo vozu přidávat příliš na hmotnosti. Využitím Gorilla Glass by mohlo být ušetřeno až 30% hmotnosti běžných skel.
Za zmínku také stojí fakt, že podobnou technologii již dnes využívá sportovní hybrid BMW i8.
Je samozřejmě otázkou, zda-li nebude i u této technologie odlehčení skel problém s cenou výroby.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?