Opel Astra je v Čechách dosti oblíbeným hatchbackem. A podle posledních zpráv by mohl být ještě oblíbenější. Opel totiž prohlásil, že pro rok 2016 prošla Astra radikální odtučňovací kůrou. Její jízdní vlastnosti by se tak měli rapidně zlepšit.
Redukce hmotnosti až 200 kilogramů? To se možná zdá u malého hatchbacku jako nemožné, Opelu se to ale očividně podařilo. Jak je to vůbec možné? V následujícím nákresu si můžete jasně prohlédnout kde a kolik kilogramů se Opelu podařilo na nové Astře ušetřit.
Je tak jasně patrné, že konstruktéři rozhodně nic nepodcenili a šetřili opravdu každý gram. Například jen díky úpravám karoserie a použití lehčích materiálů se podařilo uspořit celých 77 kilogramů a rovněž snížit aerodynamický odpor vzduchu. S hmotností se ale šetřilo i jinde než je karoserie a podvozek. Opomenut nezůstal ani výfukový systém nebo elektronika.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.