Potvrzeno, šílený Jeep Grand Cherokee Trackhawk dorazí a natře řadu supersportů.
Komu se může zrodit v hlavě plán postavit SUV s výkonem 716 koní, vážně nevíme. Nakonec nás moc nepřekvapuje, že s tím přišli „amíci“. Inženýři Jeepu v Americe vyrvali srdce z Chargera Hellcat a narvali jej pod kapotu Jeepu Grand Cherokee.
Burácející 6,2 litrový osmiválec, plněný kompresorem, prskající síru a plameny, umí servírovat 716 koní výkonu a nesmyslných 885 Nm točivého momentu. Samozřejmě tahle porcička poputuje na všechny čtyři kola. Rozměr pneumatik si můžeme jen domyslet…
Tahle šílenost dorazí v roce 2017 jako modelový rok 2018. Stovku údajně zvládne už za necelé tři sekundy. O takovém čísle silně pochybujeme, ale pod 3,5 to klidně může být. Však Grand Cherokee zhubne 225 kilogramů…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.