Takový francouzský peklo, nečekejte ale žádné žabičky, tady je šelma s šelmou ve znaku.
Peugeot Sport řádí, vedle veleúspěšného RCZ-R postavil podmanivou 208 GTi a nyní novou 308 GTi, která si vezme do zaměřovače Leon Cupru nebo Mégane R.S. Co ale vytvořili pánové z Peugeto Sportu nyní, je mistrovské dílo.
Vycházeli z 308 GTi a přesto je to auto z jiného světa. Široké rozkročené kola, nafouknuté blatníky, masivní spoiler inspirovaný šampionátem WTCC, nebo 18-ti palcová kovaná kola.
Pod kapotou je nám velmi dobře známý agregát z dílny PSA/BMW. Tady ale 1,6 THP má 308 koní (227 kW), což je o celých 38 koní (28 kW) více, než v případě 308 GTi. Nečekejte žádný manuál, tady řadí automat s pádly pod volantem.
Nečekejte ani navigaci, parkovací asistent, tempomat a podobné vymoženosti. Vše nepotřebné je venku, takže hmotnost je sražena na minimum (předpokládáme kolem 1100 kg).
Tahle bestie bude představená už letos v září na Frankfurtském autosalonu, zatímco v akci se představí už 24. října na trati Paula Ricarda ve Francii.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?