Všem je asi jasné, že setrvání lidí na pozici řidiče motorových vozidel je již jen otázkou času. Ať se nám to líbí či nikoli, automobilky již delší dobu pracují na plně autonomním způsobů řízení motorových vozidel. Mnoho vývojářů se dokonce vyslovilo v tom smyslu, že člověk, jakožto tvor omylný, je za volantem těžkého a rychle se pohybujícího stroje nadmíru nebezpečný špás.
Není tak divu, že se jednotlivé automobilky již začínají pomalu a jistě připravovat na nástup těchto autonomních systémů. Například americká automobilka Ford si nedávno nechala patentovat zcela novou koncepci interiéru.
Ta přímo počítá s tím, že člověk se stane již pouhým pasažérem a nikoli řidičem, přední sedadla jsou tak nastavitelná. Je tedy možné sedadla mít v klasickém postavení čelem k přednímu sklu, či je otočit o 180 stupňů a váš vůz tak může najednou připomínat coupé, které známe z vlaků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.