Všem je asi jasné, že setrvání lidí na pozici řidiče motorových vozidel je již jen otázkou času. Ať se nám to líbí či nikoli, automobilky již delší dobu pracují na plně autonomním způsobů řízení motorových vozidel. Mnoho vývojářů se dokonce vyslovilo v tom smyslu, že člověk, jakožto tvor omylný, je za volantem těžkého a rychle se pohybujícího stroje nadmíru nebezpečný špás.
Není tak divu, že se jednotlivé automobilky již začínají pomalu a jistě připravovat na nástup těchto autonomních systémů. Například americká automobilka Ford si nedávno nechala patentovat zcela novou koncepci interiéru.
Ta přímo počítá s tím, že člověk se stane již pouhým pasažérem a nikoli řidičem, přední sedadla jsou tak nastavitelná. Je tedy možné sedadla mít v klasickém postavení čelem k přednímu sklu, či je otočit o 180 stupňů a váš vůz tak může najednou připomínat coupé, které známe z vlaků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?