Švédský magazín Teknikens Värld otestoval, jak moc dobře brzdí současné generace luxusních SUV. Zjištěné výsledky ale mohou někoho zarazit, jelikož pro někoho tipovaný finalista naprosto propadl.
Je jasné, že velká hmotnost má svůj vliv na celkovou délku brzdné dráhy, ale i tak výsledné měření celkem dost překvapilo. SUV jsou zkrátka velká a těžká auta a i špičková brzdová soustava Brembo občas dostane hodně zabrat.
Ve srovnávacím testu se objevila nová Audi Q7, Volvo XC90 a Range Rover Sport. Magazín nespecifikoval přesně, co se nacházelo pod kapotami vozidel, ale například Range Rover Sport měl nazuty pneumatiky o rozměru 275/40 R19. Právě on měl instalované brzdy Brembo a právě on dopadl ze všech nejhůře...
K zastavení ze 100 km/h totiž potřeboval 42 metrů. To Volvo XC90 potřebovalo 36,4 metru a Audi Q7 dokonce jen 36 metrů. Na videu je tak patrné, že v okamžiku zastavení Volva se Range Rover stále pohyboval kupředu a měl rychlost 30 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?