Už se to blíží, obrovské osmiválce nahradí šestiválce a čtyřválce s přeplňováním. Americe se to samozřejmě nevyhne.
Připravte si kapesníčky, prášky na depky a spoustu čokolády. I v Americe začíná řádit downsizing. Nevyhne se ani těm nejlegendárnějším. Osmiválce z Hellcatů čeká střídání. Budeme se tedy muset rozloučit s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru a výkonu 527 kW.
Challenger SRT Hellcat, Charger SRT Hellcat, oba Dodge bude od roku 2019 pohánět šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Horší na tom je to, že „slabší varianty“ se spokojí jen se čtyřválcem taktéž s dvěma turbodmychadly.
Tahle hořká pravda nás vyburcovala k jedinému, kdo můžete, kupte si Hellcat (pekelnou kočku) dokud můžete. Je to skutečně ohrožený druh.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?