Už se to blíží, obrovské osmiválce nahradí šestiválce a čtyřválce s přeplňováním. Americe se to samozřejmě nevyhne.
Připravte si kapesníčky, prášky na depky a spoustu čokolády. I v Americe začíná řádit downsizing. Nevyhne se ani těm nejlegendárnějším. Osmiválce z Hellcatů čeká střídání. Budeme se tedy muset rozloučit s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru a výkonu 527 kW.
Challenger SRT Hellcat, Charger SRT Hellcat, oba Dodge bude od roku 2019 pohánět šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Horší na tom je to, že „slabší varianty“ se spokojí jen se čtyřválcem taktéž s dvěma turbodmychadly.
Tahle hořká pravda nás vyburcovala k jedinému, kdo můžete, kupte si Hellcat (pekelnou kočku) dokud můžete. Je to skutečně ohrožený druh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.