Ford Focus je mezi mladými lidmi, kteří touží po rychlém a přitom praktickém autě dost oblíbený. Většina z nich má ale obrovské nutkání motor vozu alespoň částečně upravit. To ovšem znamená ztrátu záruky od výrobce. Nyní ale s řešením pro tento problém přichází sám Ford.
Běžný Ford Focus ST je vlastně takový nenápadný kapesní závodník. Pod jeho kapotou se nachází dvoulitrový čtyřválec EcoBoost s výkonem 250 koní. Pokud se vám to ale zdá málo, je zde pro vás řešení. Ford totiž vydává zcela nový balík určený právě pro navýšení výkonu Focusu ST a to bez ztráty záruky.
Celý tento „Performace Packet“ stojí 1 900 dolarů, což je v přepočtu zhruba 47 500 korun. Za tyto peníze zákazník dostane pro svůj Focus ST upravenou řídící jednotku, nový výkonnější mezichladič, upravený systém sání a mnoho dalších úprav, díky kterým výkon narostl až na hodnotu 275 koní. To vše bez ztráty záruky nebo homologace k silničnímu provozu.
Zda bude tento balík dostupný i pro zákazníky v České republice zatím bohužel není známo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.