Nestačilo, že M3 potažmo M4 jsou nyní „jen“ šestiválce nafouknuté turbodmychadlem, tedy bez toho správného charakteru atmosféry. Teď se ještě proslýchá, že další generace si poveze elektromotory a baterky.
Emisní limity ženou výrobce do náruče hybridů, proč tam skončí i legendy mezi auty, nám hlava nebere. Možná se nechceme smířit s realitou, možná nám přijde celá myšlenka nekonečného snižování emisí, jako slepá ulička.
Údajně tak dvojitě přeplňovaný šestiválec dostane pomocníčka, hybridní pohon KERS. Ten bude rekuperovat jako o život, a pak „nasyslenou“ energii pouštět elektromotorem ke kolům, která přívalem točivého momentu budou trhat asfalt.
Teď nám je docela fuk, že BMW M3, ostrá jak žiletka ujede na elektřinu i 30 km. Je nám jedno, že dá stovku o 0,3 sekundy rychleji, i to, že bude jezdit papírově za 7 litrů na sto. Už to prostě nebude M3, ale nějaký plug-in hybrid, s duší hybridu, charakterem hybridu a taky nadváhou hybridu.
Co si o tom myslíte vy? Pište do diskuse…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?