Tunerská společnost G-Power má víc než v oblibě vozidla značky BMW a po nedávné úpravě verze 435d xDrive Coupé tady máme přepracovanou druhou generaci SUV X6 M.
I když standardní twin-turbo motor V8 s objemem 4,4 litru je i v základu velmi silný, společnost G-Power se rozhodla jej o něco posílit o další 75 koní a 80 Nm. To znamená, že ve výsledku se X6 M chlubí výkonem 650 koní při 6500 otáčkách za minutu a točivý moment 830 Nm při 2500 otáčkách za minutu. Kromě toho byl taktéž odstraněný elektronický omezovač rychlosti, takže bavorská obluda teď může jet až 300 km / h).
Všechna tato čísla jsou dosažitelná díky kitu Bi-Tronik 5 V1 plug & play za částku 3,500 eur. Za odstranění omezovače rychlosti si ale firma účtuje zvlášť 668 eur. Ti, kteří jsou ochotni zaplatit ještě víc, mohou získat masivní 23-palcová kola HURRICANE RR v různých povrchových úpravách za cenu 8,399 Eur. Ty navíc nazouvací sportovní pneumatiky Michelin o rozměru 315/25 ZR23.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?