Hon na Hondu Civic Type-R může začít. Nejsilnější Leon je ještě silnější, teď udělá stovku jen za 5,7 sekundy.
Seat Leon Cupra míří proti hierarchii koncernu VW. Vždyť se už blíží na dostřel Golfu R a Audi S3. Nyní totiž od těchto dvou zmíněných rivalů, dělí Španělské eso „jen“ deset koní a pohon všech kol.
Ano, teď bude mít Cupra silnější alternativu s výkonem 290 koní a 350 Nm točivého momentu. Teď zvládá sprint na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a maximálně uhání 250 km/h, kde je zastaví omezovač.
Co se děje, že koncern dovolí ohrozit Audi S3 a Golf R? Jednoduchá odpověď je nasnadě. Však Honda má Civic Type-R a ten posílá na předek ještě o 20 koní více a 50 Nm. Jenže stovku zvládá papírově stejně jako posilněná Cupra, tedy za 5,7 sekundy. Jenže Hondu zastaví omezovač rychlosti až na 270 km/h.
Předpokládáme, že Seat vytvořil silnější Cupru jako bojovníka na severní smyčku, kde se brzy opět začne bojovat o post nejrychlejší předokolky na ringu.
Vy už začít závodit můžete. Posílená verze je v Německu již k objednání za sympatických 31 320 Euro. Tedy v přepočtu něco kolem 846 tisíc korun českých.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.