Hon na Hondu Civic Type-R může začít. Nejsilnější Leon je ještě silnější, teď udělá stovku jen za 5,7 sekundy.
Seat Leon Cupra míří proti hierarchii koncernu VW. Vždyť se už blíží na dostřel Golfu R a Audi S3. Nyní totiž od těchto dvou zmíněných rivalů, dělí Španělské eso „jen“ deset koní a pohon všech kol.
Ano, teď bude mít Cupra silnější alternativu s výkonem 290 koní a 350 Nm točivého momentu. Teď zvládá sprint na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a maximálně uhání 250 km/h, kde je zastaví omezovač.
Co se děje, že koncern dovolí ohrozit Audi S3 a Golf R? Jednoduchá odpověď je nasnadě. Však Honda má Civic Type-R a ten posílá na předek ještě o 20 koní více a 50 Nm. Jenže stovku zvládá papírově stejně jako posilněná Cupra, tedy za 5,7 sekundy. Jenže Hondu zastaví omezovač rychlosti až na 270 km/h.
Předpokládáme, že Seat vytvořil silnější Cupru jako bojovníka na severní smyčku, kde se brzy opět začne bojovat o post nejrychlejší předokolky na ringu.
Vy už začít závodit můžete. Posílená verze je v Německu již k objednání za sympatických 31 320 Euro. Tedy v přepočtu něco kolem 846 tisíc korun českých.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?