Automobilky se neustále snaží zlepšovat své asistenční služby. Mezi ty nejdůležitější patří i palubní navigační systémy. Německé automobilky Audi, BMW a Daimler se právě rozhodly pro zakoupení nového systému, díky kterému mají úroveň svých služeb mnohonásobně zlepšit.
Německý „trojspolek“ Audi AG, BMW Group a Daimler AG nadále posiluje svou spolupráci. Tentokráte se společně rozhodli zvýšit svou konkurenceschopnost na poli asistenčních systémů. Společně totiž odkupují mapový systém s názvem HERE, který vyvinula známá finská společnost, zabývající se mobilní technikou – Nokia.
Tento systém využívá cloudovou technologii a vývojáři všech tří automobilek se shodují na tom, že se jedná o takřka ideální mapový systém.
Celá transakce bude dokončena v prvním čtvrtletí roku 2016. Poté budou započaty práce na optimalizaci systému pro použití v automobilech.
Neoficiální zdroje hovoří o tom, že automobilky za celý systém HERE zaplatily celé 3 miliardy amerických dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.