Automobilky se neustále snaží zlepšovat své asistenční služby. Mezi ty nejdůležitější patří i palubní navigační systémy. Německé automobilky Audi, BMW a Daimler se právě rozhodly pro zakoupení nového systému, díky kterému mají úroveň svých služeb mnohonásobně zlepšit.
Německý „trojspolek“ Audi AG, BMW Group a Daimler AG nadále posiluje svou spolupráci. Tentokráte se společně rozhodli zvýšit svou konkurenceschopnost na poli asistenčních systémů. Společně totiž odkupují mapový systém s názvem HERE, který vyvinula známá finská společnost, zabývající se mobilní technikou – Nokia.
Tento systém využívá cloudovou technologii a vývojáři všech tří automobilek se shodují na tom, že se jedná o takřka ideální mapový systém.
Celá transakce bude dokončena v prvním čtvrtletí roku 2016. Poté budou započaty práce na optimalizaci systému pro použití v automobilech.
Neoficiální zdroje hovoří o tom, že automobilky za celý systém HERE zaplatily celé 3 miliardy amerických dolarů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.