Hořké zjištění poodhaluje pochmurnou budoucnost automobilů. Evropská unie nám sáhne i na Mercedesy AMG.
Nesmyslná honba za snižováním emisí žene všechny výrobce do úzkých uliček, kde každá cesta ven je špatná. Ať už mluvíme o downsizingu, filtrech ucpávající výfuky, vracení spalin zpět do motoru, až po alternativy v podobě hybridních pohonů či elektromobilů.
Vše se dotýká nás, řidičů, nebo chcete-li, spotřebitelů. V autech tak máme filtry pevných částic, které musíme udržovat a draze vyměňovat. Výrobcům platíme za auta více, abychom zaplatily vývoj s tím spojený. Nejtemnější stránkou toho všeho, je ničení starých dobrých motorů a pohonů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Mercedesu smutně oznámil, že budoucnost modelů s označením AMG, tedy těch neostřejších sériových Mercedesů je pochmurný. Do konce desetiletí jej čeká hybridní náruč.
Všechny modely dle jeho mínění do roku 2020 budou disponovat hybridním pohonem. Hovoří se i o funkci „e-boost“. Tedy elektromotoru a baterií spolu se spalovacím motorem, přičemž elektromotor bude využíván ke krátkodobému navýšení výkonu.
Jak jste z této budoucnosti nadšení? Napište nám to.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?