Hořké zjištění poodhaluje pochmurnou budoucnost automobilů. Evropská unie nám sáhne i na Mercedesy AMG.
Nesmyslná honba za snižováním emisí žene všechny výrobce do úzkých uliček, kde každá cesta ven je špatná. Ať už mluvíme o downsizingu, filtrech ucpávající výfuky, vracení spalin zpět do motoru, až po alternativy v podobě hybridních pohonů či elektromobilů.
Vše se dotýká nás, řidičů, nebo chcete-li, spotřebitelů. V autech tak máme filtry pevných částic, které musíme udržovat a draze vyměňovat. Výrobcům platíme za auta více, abychom zaplatily vývoj s tím spojený. Nejtemnější stránkou toho všeho, je ničení starých dobrých motorů a pohonů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Mercedesu smutně oznámil, že budoucnost modelů s označením AMG, tedy těch neostřejších sériových Mercedesů je pochmurný. Do konce desetiletí jej čeká hybridní náruč.
Všechny modely dle jeho mínění do roku 2020 budou disponovat hybridním pohonem. Hovoří se i o funkci „e-boost“. Tedy elektromotoru a baterií spolu se spalovacím motorem, přičemž elektromotor bude využíván ke krátkodobému navýšení výkonu.
Jak jste z této budoucnosti nadšení? Napište nám to.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.