Hořké zjištění poodhaluje pochmurnou budoucnost automobilů. Evropská unie nám sáhne i na Mercedesy AMG.
Nesmyslná honba za snižováním emisí žene všechny výrobce do úzkých uliček, kde každá cesta ven je špatná. Ať už mluvíme o downsizingu, filtrech ucpávající výfuky, vracení spalin zpět do motoru, až po alternativy v podobě hybridních pohonů či elektromobilů.
Vše se dotýká nás, řidičů, nebo chcete-li, spotřebitelů. V autech tak máme filtry pevných částic, které musíme udržovat a draze vyměňovat. Výrobcům platíme za auta více, abychom zaplatily vývoj s tím spojený. Nejtemnější stránkou toho všeho, je ničení starých dobrých motorů a pohonů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Mercedesu smutně oznámil, že budoucnost modelů s označením AMG, tedy těch neostřejších sériových Mercedesů je pochmurný. Do konce desetiletí jej čeká hybridní náruč.
Všechny modely dle jeho mínění do roku 2020 budou disponovat hybridním pohonem. Hovoří se i o funkci „e-boost“. Tedy elektromotoru a baterií spolu se spalovacím motorem, přičemž elektromotor bude využíván ke krátkodobému navýšení výkonu.
Jak jste z této budoucnosti nadšení? Napište nám to.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.