Bavorská automobilka BMW údajně pracuje na nové verzi aktuální sedmičkové řady, která nabídne naftový motor a čtyři turbodmychadla.
Současně s tím bude příští rok odhalen nový přeplňovaný dieselový motor a jeho debut se odehraje právě v modelu 750D xDrive. Velmi pravděpodobně bude pak dále nabízen pro modely M550d, X5 M50d, X6 M50d a X7 M50d. Zatím není jasné, zda bavorská firma instaluje čtyři klasická turbodmychadla nebo jej vymění za elektricky poháněné turbo a další tři klasická turba.
Podle předběžných zpráv bude tento nový diesel nabízet výkon 408 koní a 800 Nm točivého momentu. Výkon bude přenášen prostřednictvím 8-stupňové automatické převodovky a pohonu všech kol xDrive. V současné době je nejsilnější dieselová sedmička s označením 730d. Ta má 3,0-litrový motor TwinPower Turbo s výkonem 265 koní a 620 Nm točivého momentu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?