Tuningová firma Boba Kettler se již delší dobu ukazuje s nadmíru poladěnými VW Golf, které trhají rychlostní limity a udivují svět. Poslední kreace je však víc než šílená, ostatně, pojďte se na to podívat sami.
Konkrétně jde o Golf druhé generace, který má pod kapotou benzínový motor 2,0 Turbo. Ten dostal vyšší výkon, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Výsledné parametry však vyrazí dech, protože ani ani některé supersporty by se na tohohle Golfíka nechytaly.
Původními úpravami bylo dosaženo výkonu 850 koní, jenže teď přišla lepší převodovka, větší kola s pneumatikami Toyo R888 o rozměru 225/45 R16 a další úpravy motoru. Nesčetné množství úprav dovedlo vyhnat výkon na 1 233,7 koní a 1 094 Nm točivého momentu. Plnící tlaku turba přitom dosahuje 4,4 baru a motor chce palivo E85.
Přiložené video pak ukazuje, co všechno je tohle monstrum schopno ukázat na silnici. Tak například zrychlení z 100 na 200 km/h trvá pouhé 3 sekundy, ještě že má Golf pohon 4x4, i když jak je patrné, při takovém výkonu prokluzují všechna kola i na suchu...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.