Ovládání některých palubních funkcí u svého vozu skrze mobilní telefon není v dnešní době nic neobvyklého, s jednou novinkou ale přišla japonská Mazda.
Ta prozatím jen na trhu v USA začala nabízet systém, díky kterému bude moci majitel skrze mobil nastartovat motor. Krom toho se dá díky speciální aplikaci vůz lokalizovat, pokud je v dané oblasti dostatečně silný GPS signál.
Systém s názvem Mazda Mobile Start je v USA dostupný pro modely 6 a CX-5 a je za příplatek 500 dolarů. Poté se stáhne z Google Play nebo iOS App Store a po dobu jednoho roku nebrání majiteli využívat této služby. Pokud by ho aplikace zaujala, po roce si jí může obnovit za drobný poplatek 65 dolarů.
Krom výše zmíněného lze pomocí telefonu zkontrolovat, zda je automobil zamčený, dále pak je tu možnost dálkového spuštění alarmu anebo již zmíněná lokalizace vozidla na mapě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?