Ovládání některých palubních funkcí u svého vozu skrze mobilní telefon není v dnešní době nic neobvyklého, s jednou novinkou ale přišla japonská Mazda.
Ta prozatím jen na trhu v USA začala nabízet systém, díky kterému bude moci majitel skrze mobil nastartovat motor. Krom toho se dá díky speciální aplikaci vůz lokalizovat, pokud je v dané oblasti dostatečně silný GPS signál.
Systém s názvem Mazda Mobile Start je v USA dostupný pro modely 6 a CX-5 a je za příplatek 500 dolarů. Poté se stáhne z Google Play nebo iOS App Store a po dobu jednoho roku nebrání majiteli využívat této služby. Pokud by ho aplikace zaujala, po roce si jí může obnovit za drobný poplatek 65 dolarů.
Krom výše zmíněného lze pomocí telefonu zkontrolovat, zda je automobil zamčený, dále pak je tu možnost dálkového spuštění alarmu anebo již zmíněná lokalizace vozidla na mapě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.