Už delší dobu jsme tu neměli nic od úpravce se jménem TOPCAR, jenže to se dnes změnilo a tak vám můžeme představit nový model 911 GTR Carbon Edition.
TOPCAR si připravil dvě verze, přičemž základem té první je Porsche 911 (991), které dostalo hromadu dílů z uhlíkových vláken. Nejnovější tuningový kit zahrnuje nahrazení 90% standardních panelů karoserie panely z uhlíkových vláken. Samozřejmě s tím je spojen i výrazný úbytek na váze a nárůst ceny, který činí 15 tisíc Eur.
V nabídce je však i dražší Stinger GTR, u kterého činí příplatek 49,080 Eur. Nutností je i připočtení částky 10,000 Eur za instalaci a rázem dostanete velmi drahý kousek od Porsche a TOPCAR. Tento konkrétní vůz je založen na verzi Turbo S a ve své standardní konfiguraci nabízí cenovku 197,041 Eur.
Oproti standardu však vůz dostal litá kola ADV.1, body kit z karbonových dílů, kabinu s velkým množstvím zlatých akcentů v kombinaci s uhlíkovými dekory a kůží Nappa. Za to vše si však TOPCAR nechá pěkně zaplatit, protože za celý vůz si i s příplatky naúčtuje 290,000 Eur (v přepočtu 8 milionů Kč)
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?