Každý, kdo tráví nějaký ten čas na silnicích ví, jak je nepříjemné, když na klikaté, úzké okresní silničce dojedete kamion s návěsem. A přiznejme si, že málokterý řidič bere v klidu fakt, že po zbytek cesty pojede průměrnou rychlostí mezi 60 a 70 km/h. Proto se snažíme takový kamion při každé příležitosti. To je ale velice nebezpečné a bohužel ne zřídka takové odvážné předjížděcí manévry končí tragickou dopravní nehodou.
S možným řešením této problematiky přichází jihokorejský výrobce elektroniky – Samsung.
Jeho nový systém je tvořen bezdrátovou kamerou na přídi vozu, která vysílá signál k zádi vozu. Na té jsou umístěny rozměrné obrazovky, na kterých je obraz z kamery promítán.
Díky tomu řidič vozidla jedoucím za kamionem má skvělý přehled o situaci před nákladním vozem, což mu značně ulehčí život během předjíždění.
Bohužel jde o velice nákladnou investici a tak se této technologie na silnicích jen tak nedočkáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.