Každý, kdo tráví nějaký ten čas na silnicích ví, jak je nepříjemné, když na klikaté, úzké okresní silničce dojedete kamion s návěsem. A přiznejme si, že málokterý řidič bere v klidu fakt, že po zbytek cesty pojede průměrnou rychlostí mezi 60 a 70 km/h. Proto se snažíme takový kamion při každé příležitosti. To je ale velice nebezpečné a bohužel ne zřídka takové odvážné předjížděcí manévry končí tragickou dopravní nehodou.
S možným řešením této problematiky přichází jihokorejský výrobce elektroniky – Samsung.
Jeho nový systém je tvořen bezdrátovou kamerou na přídi vozu, která vysílá signál k zádi vozu. Na té jsou umístěny rozměrné obrazovky, na kterých je obraz z kamery promítán.
Díky tomu řidič vozidla jedoucím za kamionem má skvělý přehled o situaci před nákladním vozem, což mu značně ulehčí život během předjíždění.
Bohužel jde o velice nákladnou investici a tak se této technologie na silnicích jen tak nedočkáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?