BMW potichoučku připravuje nový motor pro BMW řady 4. Ten se postaví na samotný začátek ceníku.
Kolegové z nizozemského Autoweeku dostali do rukou nový ceník řady 4 s platností od 1. Července, kde na začátku nenajdete 420i, ale 418i.Ta ale pod kapotou neskrývá 1,8 jak by se zdálo. Co naplat, že 420i má pod kapotou čtyřválcový dvoulitr. Verze 418i pod kapotou skrývá tříválcový zážehový agregát s objemem válců 1,5 litru.
Tříválec je, to snad nikoho nepřekvapí, přeplňovaný turbodmychadlem. Díky němu nabídne výkon 136 koní a maximum točivého momentu 220 Nm v rozmezí od 1250 do 4300 otáček za minutu. To nezní moc slibně, že? Díky poměrně lehké konstrukci Grand Coupé tento výkon stačí na docela zajímavou dynamiku.
Maximálně tříválec rozjede BMW 4 na rychlost 210 km/h a zrychlení na 100 km/h bude trvat kolem 9 sekund. Přitom se spotřeba nedostane přes 5,5 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.