BMW potichoučku připravuje nový motor pro BMW řady 4. Ten se postaví na samotný začátek ceníku.
Kolegové z nizozemského Autoweeku dostali do rukou nový ceník řady 4 s platností od 1. Července, kde na začátku nenajdete 420i, ale 418i.Ta ale pod kapotou neskrývá 1,8 jak by se zdálo. Co naplat, že 420i má pod kapotou čtyřválcový dvoulitr. Verze 418i pod kapotou skrývá tříválcový zážehový agregát s objemem válců 1,5 litru.
Tříválec je, to snad nikoho nepřekvapí, přeplňovaný turbodmychadlem. Díky němu nabídne výkon 136 koní a maximum točivého momentu 220 Nm v rozmezí od 1250 do 4300 otáček za minutu. To nezní moc slibně, že? Díky poměrně lehké konstrukci Grand Coupé tento výkon stačí na docela zajímavou dynamiku.
Maximálně tříválec rozjede BMW 4 na rychlost 210 km/h a zrychlení na 100 km/h bude trvat kolem 9 sekund. Přitom se spotřeba nedostane přes 5,5 litru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?