Škoda Fabia R5 má navázat na úspěch Fabie S2000. Nově přestupuje do kategorie R5. Do vínku dostává turbodmychadlem přeplňovanou jedna-šestku, která má výkon 205 kW a maximum točivého momentu 420 Nm. Výkon se přenáší přes mechanické diferenciály na všechna čtyři kola a motor spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou. A hmotnost? Minimálně 1230 kg.
Speciál má palivovou nádrž o objemu 82,5 litru, to stačí asi na 120 ostrých kilometrů. Protože co jeden kilometr, to 0,6 litru obohacené směsi.
Pro tratě s asfaltovou vozovkou, si Fabie obuje 18-ti palcová kola, nejmenší možná jsou 17-ti palcová a ty má na šotolinu. Pod nimi jsou brzdy o průměru kotoučů 355 mm a vzadu 300 mm.
Vývoj speciálu trval 15 měsíců a první ostrý závod bude na Rallye Šumava Klatovy 24. a 25. Dubna, kde jej bude řídit Kopecký a navigovat bude Dresler.