Škodovácký speciál, který bude dobývat světovou rally. Přeplňovaná jedna šestka s výkonem 205 kW pohon všech kol a sekvenční převodovka. To jsou hlavní zbraně nového speciálu.
Škoda Fabia R5 má navázat na úspěch Fabie S2000. Nově přestupuje do kategorie R5. Do vínku dostává turbodmychadlem přeplňovanou jedna-šestku, která má výkon 205 kW a maximum točivého momentu 420 Nm. Výkon se přenáší přes mechanické diferenciály na všechna čtyři kola a motor spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou. A hmotnost? Minimálně 1230 kg.
Speciál má palivovou nádrž o objemu 82,5 litru, to stačí asi na 120 ostrých kilometrů. Protože co jeden kilometr, to 0,6 litru obohacené směsi.
Pro tratě s asfaltovou vozovkou, si Fabie obuje 18-ti palcová kola, nejmenší možná jsou 17-ti palcová a ty má na šotolinu. Pod nimi jsou brzdy o průměru kotoučů 355 mm a vzadu 300 mm.
Vývoj speciálu trval 15 měsíců a první ostrý závod bude na Rallye Šumava Klatovy 24. a 25. Dubna, kde jej bude řídit Kopecký a navigovat bude Dresler.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.