Britská specialita, která nese jméno Ultima Sports, ukázala Evolution Coupe a Cabrio, dva extrémní vozy.
Na první pohled se vám může zdát, že se jedná o Le Mans speciál, a ani moc se nebudete mýlit. Konstruktéři se právě u speciálů Le Mans inspirovali a to nejen tvarem karoserie, ale také filozofií celého vozu. Jen zmíním hmotnost, ta je pouhých 950 km!
Pod kapotou je vidlicový osmiválec z dílny GM. Ten má ohromný objem válců, konkrétně 6,8 litrů. K tomu je ještě přeplňovaný kompresorem a celkem zvládá vyvinou výkon 760 kW a maximum točivého momentu 1246 Nm!
Z auta to dělá raketu na čtyřech kolech. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 2,3 sekundy, z 0 na 160 km/h to trvá 4,9 sekundy a na 240 km/h jen 8,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je 386 km/h a to je rychlost, při které vás zastaví omezovač, Ultima Evolution by jela klidně rychleji.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?