Společnost Subaru představilo nové WRX STI ve verzi určené pro závody v rallycrossu.
Jeho premiéra se odehrála na probíjajícím autosalonu v New Yorku a účastnit se bude šampionátů Red Bull Global Rallycross a X Games rallycross. Automobil dostal označení VT15x a jedná se o čistě sportovní náčiní.
Subaru bylo ostýchavé na technická specifika, ale řeklo, že model je vybaven sportovním body kitem a závodnímy koly. Vylepšení se dočkala i aerodynamika a geometrie zavěšení. O pohon se stará 2,0-litrový motor s protilehlými válci, který produkuje 580 koní a je připojen k šestistupňové sekvenčí převodovce Sadev.
Výkon jde jak jinak než na na obě nápravy a poladěné WRX STI údajně zrychlí z 0 na 100 km/h kolem 3 vteřin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?