Společnost Subaru představilo nové WRX STI ve verzi určené pro závody v rallycrossu.
Jeho premiéra se odehrála na probíjajícím autosalonu v New Yorku a účastnit se bude šampionátů Red Bull Global Rallycross a X Games rallycross. Automobil dostal označení VT15x a jedná se o čistě sportovní náčiní.
Subaru bylo ostýchavé na technická specifika, ale řeklo, že model je vybaven sportovním body kitem a závodnímy koly. Vylepšení se dočkala i aerodynamika a geometrie zavěšení. O pohon se stará 2,0-litrový motor s protilehlými válci, který produkuje 580 koní a je připojen k šestistupňové sekvenčí převodovce Sadev.
Výkon jde jak jinak než na na obě nápravy a poladěné WRX STI údajně zrychlí z 0 na 100 km/h kolem 3 vteřin.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?