Ferrari 488 GTB má problém, McLaren oprášil své závodní zkušenosti a vytvořil 675LT.
Pro skutečné automobilové nadšence s patřičnými financemi připravil McLaren model 675LT. Ten vychází z modelu 650S, oproti němu je však o 100 kg lehčí. Jeho suchá hmotnost činí pouhých 1230 kg.
Kromě odtučňovací kůry prošel McLaren i úpravou aerodynamiky. Přední nárazník umí větší přítlak, stejně tak i nově tvarovaný zadní difuzor. Například zadní aerodynamická brzda je o 50% větší.
I motor prošel úpravami. Přeplňovaný 3,8 litrový osmiválec má jiný tvar spalovací komory, optimalizovalo se tření, dostal nová turbodmychadla nebo jiný výfukový systém.
Výsledek stojí zato. Výkon 675 koní a točivý moment 700 N.m. Z klidu na stovku zrychlí McLaren 675LT za 2,9 sekundy, zrychlení na dvojnásobnou rychlost trvá 7,9 sekundy a rozjede se až na rychlost 330 km/h. Co na to nové Ferrari 488 GTB?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?