Paleta motorů pro novou generaci Audi A4 bude obsahovat od čtyřválců, přes šestiválce až po hybridy.
Kompletní nabídku motorů zveřejnil server Motor.es. Jedná se tak o další střípek do mozaiky k nové Audi A4 B9, která se oficiálně představí již koncem tohoto roku.
Základním motorem bude benzinová 1,4 TFSI. Ta ostatně bude tvořit velkou část nabídky. Bude k dispozici hned ve třech variantách. První a tudíž základní bude s výkonem 92 kW, ta bude disponovat i funkcí COD, tedy vypínáním dvojice válců, silnější varianta nabídne 110 kW a nejsilnější 1,4 TFSI bude disponovat výkonem 132 kW a bude moci být spřažena s devítistupňovým automatem S-tronic.
Druhým benzinovým motorem bude 2,0 TFSI, s výkonem 166 kW a také 180 kW. Ten se také objeví v hybridní verzi, kdy bude s výkonem 166 kW doplněn o elektromotor s výkonem 26 kW. Vrcholem nabídky bude přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec. Ten bude disponovat výkonem přes 200 kW a samozřejmě standartním pohonem všech kol.
Nabídka vznětových motorů bude začínat 1,6 TDI s výkonem 88 kW. Údajně máme očekávat další varianty, ale to spíše naftového dvoulitru s výkonem 110 kW a 130 kW (možná 140 po vzoru nové Škody Superb). Nebude chybět ani třílitrový šestiválec, ten bude mít výkon 200 kW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?