Paleta motorů pro novou generaci Audi A4 bude obsahovat od čtyřválců, přes šestiválce až po hybridy.
Kompletní nabídku motorů zveřejnil server Motor.es. Jedná se tak o další střípek do mozaiky k nové Audi A4 B9, která se oficiálně představí již koncem tohoto roku.
Základním motorem bude benzinová 1,4 TFSI. Ta ostatně bude tvořit velkou část nabídky. Bude k dispozici hned ve třech variantách. První a tudíž základní bude s výkonem 92 kW, ta bude disponovat i funkcí COD, tedy vypínáním dvojice válců, silnější varianta nabídne 110 kW a nejsilnější 1,4 TFSI bude disponovat výkonem 132 kW a bude moci být spřažena s devítistupňovým automatem S-tronic.
Druhým benzinovým motorem bude 2,0 TFSI, s výkonem 166 kW a také 180 kW. Ten se také objeví v hybridní verzi, kdy bude s výkonem 166 kW doplněn o elektromotor s výkonem 26 kW. Vrcholem nabídky bude přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec. Ten bude disponovat výkonem přes 200 kW a samozřejmě standartním pohonem všech kol.
Nabídka vznětových motorů bude začínat 1,6 TDI s výkonem 88 kW. Údajně máme očekávat další varianty, ale to spíše naftového dvoulitru s výkonem 110 kW a 130 kW (možná 140 po vzoru nové Škody Superb). Nebude chybět ani třílitrový šestiválec, ten bude mít výkon 200 kW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.