Paleta motorů pro novou generaci Audi A4 bude obsahovat od čtyřválců, přes šestiválce až po hybridy.
Kompletní nabídku motorů zveřejnil server Motor.es. Jedná se tak o další střípek do mozaiky k nové Audi A4 B9, která se oficiálně představí již koncem tohoto roku.
Základním motorem bude benzinová 1,4 TFSI. Ta ostatně bude tvořit velkou část nabídky. Bude k dispozici hned ve třech variantách. První a tudíž základní bude s výkonem 92 kW, ta bude disponovat i funkcí COD, tedy vypínáním dvojice válců, silnější varianta nabídne 110 kW a nejsilnější 1,4 TFSI bude disponovat výkonem 132 kW a bude moci být spřažena s devítistupňovým automatem S-tronic.
Druhým benzinovým motorem bude 2,0 TFSI, s výkonem 166 kW a také 180 kW. Ten se také objeví v hybridní verzi, kdy bude s výkonem 166 kW doplněn o elektromotor s výkonem 26 kW. Vrcholem nabídky bude přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec. Ten bude disponovat výkonem přes 200 kW a samozřejmě standartním pohonem všech kol.
Nabídka vznětových motorů bude začínat 1,6 TDI s výkonem 88 kW. Údajně máme očekávat další varianty, ale to spíše naftového dvoulitru s výkonem 110 kW a 130 kW (možná 140 po vzoru nové Škody Superb). Nebude chybět ani třílitrový šestiválec, ten bude mít výkon 200 kW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.