Mysleli jste si, že nedávno představené BMW X5 M je naprostým vrcholem a že už nic lepšího být nemůže? U Manhart Performance vás vyvedou z omylu.
Ti totiž jedno nové X5 M vzali a přepracovali ho k dokonalosti. Auto dostalo jmenovku MHX5 750 a je vybaveno dodatečným body kitem, předním spojlerem, jinou mřížkou chladiče a kapotou z uhlíkových vláken. Na snímcích jsou také vidět kryty zpětných zrcátek z uhlíkových vláken, zadní difuzor, sportovnější výfukový systém a kovaná kola o velikosti 23 palců.
Pod kapotou se ocitl twin-turbo 4,4-litrový osmiválec, jenž je naladěn na 750 koní a poskytuje 1000 Nm točivého momentu. Firma zatím odmítla uvolnit výkonové specifikace, ale model by měl být podstatně rychlejší než X5 M. To samo o sobě zrychluje z 0-100km/h za 4,2 sekundy a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km / h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?