Současný Dodge Viperu se opět dočkal odlehčené okruhové verze ACR. Po vzoru jeho předchůdce dostane velkou dietu a nové karbonové díly.
Jeho výroba začne letos v červenci a představení produkční verze proběhne na dubnovém autosalonu v New Yorku. Již dřív jsme mohl vidět koncept na výstavě SEMA Show 2014 Pod jeho kapotou očekávejme desetiválec o objemu 8,4 litru s výkonem 645 koní. Zbarvení karoserie i interiér zůstanou zřejmě oproti konceptu naprosto beze změn.
U Viperu ACR tak hraje hlavní roli vysoký výkon spolu s úsporou hmotnosti. Vůz nabídne velké množství karbonových dílů, jako je přední splitter či velké pevné zadné křídlo. Za zmínku stojí i odlehčená kola a karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny. V interiéru nenajdeme zbytečnosti jako je koberec, autorádio, klimatizace a většina zvukové izolace.
Přesná úspora hmotnosti není známa ale jsme si jisti, že se bude jednat o desítky kilogramů. Za zmínku stojí i fakt, že poslední verze Viperu ACR zajela Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 12 sekund. Nový Viper ACR ovšem bude o něco rychlejší a my jsme zvědavi, o kolik to bude.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?