Současný Dodge Viperu se opět dočkal odlehčené okruhové verze ACR. Po vzoru jeho předchůdce dostane velkou dietu a nové karbonové díly.
Jeho výroba začne letos v červenci a představení produkční verze proběhne na dubnovém autosalonu v New Yorku. Již dřív jsme mohl vidět koncept na výstavě SEMA Show 2014 Pod jeho kapotou očekávejme desetiválec o objemu 8,4 litru s výkonem 645 koní. Zbarvení karoserie i interiér zůstanou zřejmě oproti konceptu naprosto beze změn.
U Viperu ACR tak hraje hlavní roli vysoký výkon spolu s úsporou hmotnosti. Vůz nabídne velké množství karbonových dílů, jako je přední splitter či velké pevné zadné křídlo. Za zmínku stojí i odlehčená kola a karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny. V interiéru nenajdeme zbytečnosti jako je koberec, autorádio, klimatizace a většina zvukové izolace.
Přesná úspora hmotnosti není známa ale jsme si jisti, že se bude jednat o desítky kilogramů. Za zmínku stojí i fakt, že poslední verze Viperu ACR zajela Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 12 sekund. Nový Viper ACR ovšem bude o něco rychlejší a my jsme zvědavi, o kolik to bude.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?