Současný Dodge Viperu se opět dočkal odlehčené okruhové verze ACR. Po vzoru jeho předchůdce dostane velkou dietu a nové karbonové díly.
Jeho výroba začne letos v červenci a představení produkční verze proběhne na dubnovém autosalonu v New Yorku. Již dřív jsme mohl vidět koncept na výstavě SEMA Show 2014 Pod jeho kapotou očekávejme desetiválec o objemu 8,4 litru s výkonem 645 koní. Zbarvení karoserie i interiér zůstanou zřejmě oproti konceptu naprosto beze změn.
U Viperu ACR tak hraje hlavní roli vysoký výkon spolu s úsporou hmotnosti. Vůz nabídne velké množství karbonových dílů, jako je přední splitter či velké pevné zadné křídlo. Za zmínku stojí i odlehčená kola a karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny. V interiéru nenajdeme zbytečnosti jako je koberec, autorádio, klimatizace a většina zvukové izolace.
Přesná úspora hmotnosti není známa ale jsme si jisti, že se bude jednat o desítky kilogramů. Za zmínku stojí i fakt, že poslední verze Viperu ACR zajela Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 12 sekund. Nový Viper ACR ovšem bude o něco rychlejší a my jsme zvědavi, o kolik to bude.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.