Současný Dodge Viperu se opět dočkal odlehčené okruhové verze ACR. Po vzoru jeho předchůdce dostane velkou dietu a nové karbonové díly.
Jeho výroba začne letos v červenci a představení produkční verze proběhne na dubnovém autosalonu v New Yorku. Již dřív jsme mohl vidět koncept na výstavě SEMA Show 2014 Pod jeho kapotou očekávejme desetiválec o objemu 8,4 litru s výkonem 645 koní. Zbarvení karoserie i interiér zůstanou zřejmě oproti konceptu naprosto beze změn.
U Viperu ACR tak hraje hlavní roli vysoký výkon spolu s úsporou hmotnosti. Vůz nabídne velké množství karbonových dílů, jako je přední splitter či velké pevné zadné křídlo. Za zmínku stojí i odlehčená kola a karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny. V interiéru nenajdeme zbytečnosti jako je koberec, autorádio, klimatizace a většina zvukové izolace.
Přesná úspora hmotnosti není známa ale jsme si jisti, že se bude jednat o desítky kilogramů. Za zmínku stojí i fakt, že poslední verze Viperu ACR zajela Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 12 sekund. Nový Viper ACR ovšem bude o něco rychlejší a my jsme zvědavi, o kolik to bude.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.