Luxusní vůz Citroen DS 4 dostal kromě nedávného faceliftu i tři nové motory, v nichž se snoubí úspornost a výkonnost.
Jedná se o jednotky THP 165 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, BlueHDi 150 s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 a jednotku Blue HDi180 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Všechny splňují emisní normu Euro 6 a díky tomu se DS4 dostalo mezi nejlepší vozy svého segmentu. Vůz je nyní současně vybaven dotykovou navigací a systémem hands free nastupování a startování, který byl doposud vyhrazen vyšším segmentům.
Po benzínovém tříválcovém motoru a motoru BlueHDi 120 z konce roku 2014 se nabídka obohatila o nový benzínový motor THP 165 S&S s automatickou převodovkou EAT6 a o dva nové dieselové motory BlueHDi 150 S&S s manuální převodovkou BVM6 a Blue HDi 180 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Zákazník tak získává ještě větší výkon a nižší spotřebu.
Benzínový motor THP 165 S&S s novou automatickou šestistupňovou převodovkou vykazuje vynikající spotřebu 5,5 l / 100 km, což je úspora o 29 % oproti motoru THP 160 a vypouští emise C02 ménší než 130 g/km. Díky těmto výsledkům se motor řadí mezi ty nejlepší v rámci konkurence.
Mezi dieselovými motory září motor Blue HDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, u něhož bylo dosaženo úspory točivého momentu o 50 Nm, nárustu výkonu o 25 koní a snížení spotřeby o více než 20 % oproti motoru HDi 135. Výsledkem je spotřeba paliva 3,9 l / 100 km, emise CO2 100 g / km a točivý moment 370 Nm. Z hlediska těchto tří kritérií se DS4 s motorem Blue HDi 150 S&S BVM6 stává referenční hodnotou, zejména díky točivému momentu, který je o 20–70 Nm vyšší než u hlavních konkurenčních vozů.
Dalším dieselovým motorem, který se u vozu DS4 objevuje na začátku letošního roku, je motor Blue HDi 180 S&S EAT6. Tento motor s novou automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 nabízí zákazníkům vynikající výkony a energetickou úspornost. Spotřeba 4,3 l / 100 km, emise CO2 113 g / km a točivý moment 400 Nm, což je nejlepší točivý moment v této kategorii.
Klíčovou hodnotou značky DS jsou i nové technologie, začátkem roku se proto poprvé objevují dvě novinky: systém hands free nastupování a startování a dotyková navigace. Díky systému hands free nastupování a startování může zákazník otevřít, zavřít a nastartovat vůz, aniž by vytáhl elektronický klíč z kapsy – systém jej nalezne v okruhu 2 metrů kolem vozu. Nový dotykový displej 7’’ s vysokým rozlišením usnadňuje používání navigace a dalších funkcí a přispívá k lepší ergonomii kabiny vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.