Luxusní vůz Citroen DS 4 dostal kromě nedávného faceliftu i tři nové motory, v nichž se snoubí úspornost a výkonnost.
Jedná se o jednotky THP 165 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, BlueHDi 150 s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 a jednotku Blue HDi180 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Všechny splňují emisní normu Euro 6 a díky tomu se DS4 dostalo mezi nejlepší vozy svého segmentu. Vůz je nyní současně vybaven dotykovou navigací a systémem hands free nastupování a startování, který byl doposud vyhrazen vyšším segmentům.
Po benzínovém tříválcovém motoru a motoru BlueHDi 120 z konce roku 2014 se nabídka obohatila o nový benzínový motor THP 165 S&S s automatickou převodovkou EAT6 a o dva nové dieselové motory BlueHDi 150 S&S s manuální převodovkou BVM6 a Blue HDi 180 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Zákazník tak získává ještě větší výkon a nižší spotřebu.
Benzínový motor THP 165 S&S s novou automatickou šestistupňovou převodovkou vykazuje vynikající spotřebu 5,5 l / 100 km, což je úspora o 29 % oproti motoru THP 160 a vypouští emise C02 ménší než 130 g/km. Díky těmto výsledkům se motor řadí mezi ty nejlepší v rámci konkurence.
Mezi dieselovými motory září motor Blue HDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, u něhož bylo dosaženo úspory točivého momentu o 50 Nm, nárustu výkonu o 25 koní a snížení spotřeby o více než 20 % oproti motoru HDi 135. Výsledkem je spotřeba paliva 3,9 l / 100 km, emise CO2 100 g / km a točivý moment 370 Nm. Z hlediska těchto tří kritérií se DS4 s motorem Blue HDi 150 S&S BVM6 stává referenční hodnotou, zejména díky točivému momentu, který je o 20–70 Nm vyšší než u hlavních konkurenčních vozů.
Dalším dieselovým motorem, který se u vozu DS4 objevuje na začátku letošního roku, je motor Blue HDi 180 S&S EAT6. Tento motor s novou automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 nabízí zákazníkům vynikající výkony a energetickou úspornost. Spotřeba 4,3 l / 100 km, emise CO2 113 g / km a točivý moment 400 Nm, což je nejlepší točivý moment v této kategorii.
Klíčovou hodnotou značky DS jsou i nové technologie, začátkem roku se proto poprvé objevují dvě novinky: systém hands free nastupování a startování a dotyková navigace. Díky systému hands free nastupování a startování může zákazník otevřít, zavřít a nastartovat vůz, aniž by vytáhl elektronický klíč z kapsy – systém jej nalezne v okruhu 2 metrů kolem vozu. Nový dotykový displej 7’’ s vysokým rozlišením usnadňuje používání navigace a dalších funkcí a přispívá k lepší ergonomii kabiny vozu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.