Luxusní vůz Citroen DS 4 dostal kromě nedávného faceliftu i tři nové motory, v nichž se snoubí úspornost a výkonnost.
Jedná se o jednotky THP 165 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, BlueHDi 150 s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 a jednotku Blue HDi180 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Všechny splňují emisní normu Euro 6 a díky tomu se DS4 dostalo mezi nejlepší vozy svého segmentu. Vůz je nyní současně vybaven dotykovou navigací a systémem hands free nastupování a startování, který byl doposud vyhrazen vyšším segmentům.
Po benzínovém tříválcovém motoru a motoru BlueHDi 120 z konce roku 2014 se nabídka obohatila o nový benzínový motor THP 165 S&S s automatickou převodovkou EAT6 a o dva nové dieselové motory BlueHDi 150 S&S s manuální převodovkou BVM6 a Blue HDi 180 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Zákazník tak získává ještě větší výkon a nižší spotřebu.
Benzínový motor THP 165 S&S s novou automatickou šestistupňovou převodovkou vykazuje vynikající spotřebu 5,5 l / 100 km, což je úspora o 29 % oproti motoru THP 160 a vypouští emise C02 ménší než 130 g/km. Díky těmto výsledkům se motor řadí mezi ty nejlepší v rámci konkurence.
Mezi dieselovými motory září motor Blue HDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, u něhož bylo dosaženo úspory točivého momentu o 50 Nm, nárustu výkonu o 25 koní a snížení spotřeby o více než 20 % oproti motoru HDi 135. Výsledkem je spotřeba paliva 3,9 l / 100 km, emise CO2 100 g / km a točivý moment 370 Nm. Z hlediska těchto tří kritérií se DS4 s motorem Blue HDi 150 S&S BVM6 stává referenční hodnotou, zejména díky točivému momentu, který je o 20–70 Nm vyšší než u hlavních konkurenčních vozů.
Dalším dieselovým motorem, který se u vozu DS4 objevuje na začátku letošního roku, je motor Blue HDi 180 S&S EAT6. Tento motor s novou automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 nabízí zákazníkům vynikající výkony a energetickou úspornost. Spotřeba 4,3 l / 100 km, emise CO2 113 g / km a točivý moment 400 Nm, což je nejlepší točivý moment v této kategorii.
Klíčovou hodnotou značky DS jsou i nové technologie, začátkem roku se proto poprvé objevují dvě novinky: systém hands free nastupování a startování a dotyková navigace. Díky systému hands free nastupování a startování může zákazník otevřít, zavřít a nastartovat vůz, aniž by vytáhl elektronický klíč z kapsy – systém jej nalezne v okruhu 2 metrů kolem vozu. Nový dotykový displej 7’’ s vysokým rozlišením usnadňuje používání navigace a dalších funkcí a přispívá k lepší ergonomii kabiny vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.