Luxusní vůz Citroen DS 4 dostal kromě nedávného faceliftu i tři nové motory, v nichž se snoubí úspornost a výkonnost.
Jedná se o jednotky THP 165 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, BlueHDi 150 s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6 a jednotku Blue HDi180 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Všechny splňují emisní normu Euro 6 a díky tomu se DS4 dostalo mezi nejlepší vozy svého segmentu. Vůz je nyní současně vybaven dotykovou navigací a systémem hands free nastupování a startování, který byl doposud vyhrazen vyšším segmentům.
Po benzínovém tříválcovém motoru a motoru BlueHDi 120 z konce roku 2014 se nabídka obohatila o nový benzínový motor THP 165 S&S s automatickou převodovkou EAT6 a o dva nové dieselové motory BlueHDi 150 S&S s manuální převodovkou BVM6 a Blue HDi 180 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Zákazník tak získává ještě větší výkon a nižší spotřebu.
Benzínový motor THP 165 S&S s novou automatickou šestistupňovou převodovkou vykazuje vynikající spotřebu 5,5 l / 100 km, což je úspora o 29 % oproti motoru THP 160 a vypouští emise C02 ménší než 130 g/km. Díky těmto výsledkům se motor řadí mezi ty nejlepší v rámci konkurence.
Mezi dieselovými motory září motor Blue HDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou BVM6, u něhož bylo dosaženo úspory točivého momentu o 50 Nm, nárustu výkonu o 25 koní a snížení spotřeby o více než 20 % oproti motoru HDi 135. Výsledkem je spotřeba paliva 3,9 l / 100 km, emise CO2 100 g / km a točivý moment 370 Nm. Z hlediska těchto tří kritérií se DS4 s motorem Blue HDi 150 S&S BVM6 stává referenční hodnotou, zejména díky točivému momentu, který je o 20–70 Nm vyšší než u hlavních konkurenčních vozů.
Dalším dieselovým motorem, který se u vozu DS4 objevuje na začátku letošního roku, je motor Blue HDi 180 S&S EAT6. Tento motor s novou automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 nabízí zákazníkům vynikající výkony a energetickou úspornost. Spotřeba 4,3 l / 100 km, emise CO2 113 g / km a točivý moment 400 Nm, což je nejlepší točivý moment v této kategorii.
Klíčovou hodnotou značky DS jsou i nové technologie, začátkem roku se proto poprvé objevují dvě novinky: systém hands free nastupování a startování a dotyková navigace. Díky systému hands free nastupování a startování může zákazník otevřít, zavřít a nastartovat vůz, aniž by vytáhl elektronický klíč z kapsy – systém jej nalezne v okruhu 2 metrů kolem vozu. Nový dotykový displej 7’’ s vysokým rozlišením usnadňuje používání navigace a dalších funkcí a přispívá k lepší ergonomii kabiny vozu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.