To, že se dočkáme BMW M5 s pohonem všech kol, se ví docela dlouho. Otázkou však zůstává, zda se dočkáme čtyřkolky až s příští generací, nebo se to stihne ještě s tou současnou.
Pokud si říkáte, že by to bylo pošpinění tradic automobilky, tak si buďte jisti, že už se to stalo mnohokrát. BMW se zařeklo, že nebude do M model dávat přeplňované motory, že se nevzdá řadových šestiválců a s klidným svědomím to vše porušuje.
Takže stejně jako v ostatních případech, i nyní jde BMW cestou nikoliv tradice a cti, ale tou, kterou udává většinový zákazník. A ti pohon všech kol chtějí. Však i u ostatních modelů se pohonu všech kol xDrive velmi daří a drtivá většina nových BMW jezdí s nápisem xDrive, nikoliv sDrive, který značí pohon jedné nápravy.
Každopádně již nyní se M5 s pohonem všech kol testuje ve Švédsku. Zda se jedná jen o test komponentů a elektroniky se systémy, které se „akorát“ přehodí do nového kabátu, nebo se testuje přímo současná M5, která ke konci své kariery přijde i jako čtyřkolka, je otázkou, na kterou vám neodpovíme…
Zdroj: autoevolution.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.