Zpráva, která zamrzela nejednoho motoristického fandu… Mercedes se začne zbavovat svého skvostu.
Podle nedávno uveřejněných informací, se Mercedes-Benz chystá vyřadit své dvojitě přeplňované vidlicové osmiválce s objemem 5,5 litru. Ty v současné době nacházíme pod kapotami těch nejvýkonnějších variant modelů, včetně vrcholných AMG.
Samozřejmě se to vše nestane přes noc. Celý proces vyřazování tohoto motoru bude trvat ještě pár let. Stále se totiž počítá, že Mercedes S63 AMG Cabrio tento motor pod kapotu dostane. Takže ještě za rok by měl být stále v nabídce.
Nicméně už třeba takové C63 AMG nebo AMG GT si na tento skvost mezi motory nesáhly. Pod kapotou mají nový dvojitě přeplňovaný taktéž vidlicový osmiválec, ale s objemem 4,0 litru. Posledního 5,5 litrového osmiválce se Mercedes navždy zbaví pravděpodobně až ke konci desetiletí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.