Zpráva, která zamrzela nejednoho motoristického fandu… Mercedes se začne zbavovat svého skvostu.
Podle nedávno uveřejněných informací, se Mercedes-Benz chystá vyřadit své dvojitě přeplňované vidlicové osmiválce s objemem 5,5 litru. Ty v současné době nacházíme pod kapotami těch nejvýkonnějších variant modelů, včetně vrcholných AMG.
Samozřejmě se to vše nestane přes noc. Celý proces vyřazování tohoto motoru bude trvat ještě pár let. Stále se totiž počítá, že Mercedes S63 AMG Cabrio tento motor pod kapotu dostane. Takže ještě za rok by měl být stále v nabídce.
Nicméně už třeba takové C63 AMG nebo AMG GT si na tento skvost mezi motory nesáhly. Pod kapotou mají nový dvojitě přeplňovaný taktéž vidlicový osmiválec, ale s objemem 4,0 litru. Posledního 5,5 litrového osmiválce se Mercedes navždy zbaví pravděpodobně až ke konci desetiletí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?