Zpráva, která zamrzela nejednoho motoristického fandu… Mercedes se začne zbavovat svého skvostu.
Podle nedávno uveřejněných informací, se Mercedes-Benz chystá vyřadit své dvojitě přeplňované vidlicové osmiválce s objemem 5,5 litru. Ty v současné době nacházíme pod kapotami těch nejvýkonnějších variant modelů, včetně vrcholných AMG.
Samozřejmě se to vše nestane přes noc. Celý proces vyřazování tohoto motoru bude trvat ještě pár let. Stále se totiž počítá, že Mercedes S63 AMG Cabrio tento motor pod kapotu dostane. Takže ještě za rok by měl být stále v nabídce.
Nicméně už třeba takové C63 AMG nebo AMG GT si na tento skvost mezi motory nesáhly. Pod kapotou mají nový dvojitě přeplňovaný taktéž vidlicový osmiválec, ale s objemem 4,0 litru. Posledního 5,5 litrového osmiválce se Mercedes navždy zbaví pravděpodobně až ke konci desetiletí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?