Vystupte si prosím a parkování nechte na mě, až budete chtít, vyparkuji a vyzvednu vás, pomyslně říká BMW.
Hudba budoucnosti automobilového světa, tak bych nazval následující novinku, kterou BMW představilo u svého elektrického modelu i3. Automatické parkování zná dnes už téměř každý. A už se ani nejedná o výbavu výlučně určenou prémii. Peugeot 308, Octavie nebo Kia Optima, už umí sami zaparkovat, některé jen podélně, jiní i příčně.
To co předvedlo BMW je však ještě o kus dál. Auto na váš povel přes chytrý telefon, zajede od například vchodu do hotelu, na parkoviště, tam najde parkovací místo, zaparkuje a čeká na váš další příkaz, kterým si jej přistavíte zpátky před vchod. Vše udělá autonomně, bez potřeby vašich zásahů. Možná k vašemu překvapení, Audi to již ukázalo u Audi A7.
Myšlenka je to velmi hezká a mnohým by to zase o kousek usnadnilo život, ale dle mých zkušeností s automatickým parkováním vím, že zaparkovat za pomocí asistence se mnohdy nepovede na poprvé. A je mnoho aspektů, které parkování ovlivní nebo dokonce přeruší a auto vás v parkování nechá na holičkách. Je tedy dost pochybné, jak dobře bude tento systém fungovat v reálu. Možná se to brzy dočkáme, první model, který jím bude vybaven nebude i3, ale budoucí BMW řady 7.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.