Autopilot v BMW i3 - zaparkuje, vyparkuje a vyzvedne před vchodem

bmw i3
bmw i3, foto: BMW Group
ar2 17. prosince 2014 10:37
Sdílej:

Vystupte si prosím a parkování nechte na mě, až budete chtít, vyparkuji a vyzvednu vás, pomyslně říká BMW.

Hudba budoucnosti automobilového světa, tak bych nazval následující novinku, kterou BMW představilo u svého elektrického modelu i3. Automatické parkování zná dnes už téměř každý. A už se ani nejedná o výbavu výlučně určenou prémii. Peugeot 308, Octavie nebo Kia Optima, už umí sami zaparkovat, některé jen podélně, jiní i příčně.

To co předvedlo BMW je však ještě o kus dál. Auto na váš povel přes chytrý telefon, zajede od například vchodu do hotelu, na parkoviště, tam najde parkovací místo, zaparkuje a čeká na váš další příkaz, kterým si jej přistavíte zpátky před vchod. Vše udělá autonomně, bez potřeby vašich zásahů. Možná k vašemu překvapení, Audi to již ukázalo u Audi A7.

Myšlenka je to velmi hezká a mnohým by to zase o kousek usnadnilo život, ale dle mých zkušeností s automatickým parkováním vím, že zaparkovat za pomocí asistence se mnohdy nepovede na poprvé. A je mnoho aspektů, které parkování ovlivní nebo dokonce přeruší a auto vás v parkování nechá na holičkách. Je tedy dost pochybné, jak dobře bude tento systém fungovat v reálu. Možná se to brzy dočkáme, první model, který jím bude vybaven nebude i3, ale budoucí BMW řady 7.

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.