První ovoce spolupráce Toyotay a BMW bude sporťák, který nahradí BMW Z4.
Toyota a BMW začali se spolupráci již před několika lety. Základními kameny této spolupráce byla výměna know-how, Toyota získá turbodiesely a na oplátku pomůže s vývojem akumulátorů, které společnými silami vyvinou pro budoucí pluq-in hybridní a elektrické modely.
Postup času prohloubil spolupráci a v současnosti pracují na novém sporťáku, který nahradí BMW Z4 a nahradí dřívější Toyotu Supra. Prvním krokem k tomuto sporťáku bude koncept, který bude mít za úkol zjistit názory zákazníků a také jejich požadavky na případný sériový sportovní model.
Už nyní je jasné, že bude jednat o model, který si vezme to nejlepší z know-how obou automobilek. Můžeme tak očekávat karoserii z kompozitních materiálů po vzoru BMW i8, ale také malý elektromotor s kombinací se spalovací motorem. Výsledku této práce se dočkáme již za dva až tři roky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.